Vi söker revisorsassistenter till Stockholm - start januari 2019

Arbetsbeskrivning

Hos oss får du möjligheten att växa som individ och yrkesperson.

På BDO sätter vi medarbetarna främst. Anledningen är enkel, vi ska bli bäst på service och den levereras bäst av våra medarbetare. Därför satsar vi på kompetensutveckling i form av utbildningar och skapar förutsättningar för långsiktiga karriärvägar. Vi arbetar i en prestigelös och inkluderande kultur där alla har möjligheten att växa, både som individ och yrkesperson. Vi tror att det är vår samlade kompetens och vår kultur som gör att kunderna väljer oss som långsiktig affärspartner, både här i Sverige och internationellt.

BDO:s drivkraft och våra värderingar — vad vi står för, har visat sig framgångsrikt utifrån hur våra kunder upplever oss. För femte året i rad visar Svenskt Kvalitetsindex mätning att vi har branschens nöjdaste kunder.

Vill du vara med och utveckla branschens bästa leverans och största kundupplevelse?

Om tjänsten
Nu söker vi dig som vill jobba som revisorsassistent på vårt huvudkontor i Stockholm. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att revidera kundernas räkenskaper och förvaltning samt förbereda underlag för påskrivande revisor. På BDO anställer vi bara medarbetare vi tror på, som människor och yrkespersoner. Därför får du redan från början en stor portion eget ansvar och stora möjligheter att pröva olika vägar i din yrkesroll. Vi uppmuntrar snabb utveckling, erbjuder ett gediget utbildningspaket och du får redan från början komma ut i hetluften med chans att tidigt ta dig an egna kunder.

Vem är du?

• Du har en examen med inriktning mot redovisning eller revision.
• Du uppfyller Revisorsnämndens krav för att i framtiden kunna bli auktoriserad revisor.
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom ekonomi, sälj- eller serviceyrken är ett plus.
• Vi ser gärna att du har lätt för att hantera olika system och gillar att underlätta ditt eget och dina kunders arbete genom digitalisering. En fördel om du har erfarenhet av Hogia Audit.
• Du har goda kunskaper i engelska och svenska då BDO ingår i en global organisation
• Du delar BDO:s vision om att vara bäst på service

Eftersom BDO ingår i en global organisation behöver du ha goda kunskaper i engelska. Tidigare arbetslivserfarenhet inom ekonomi, sälj och serviceyrken ser vi som mycket meriterande.

Vi erbjuder
På BDO sätter vi medarbetarna främst. Anledningen är enkel, vi ska bli bäst på service och den levereras bäst av våra medarbetare. Därför satsar vi på kompetensutveckling i form av utbildningar och skapar förutsättningar för långsiktiga karriärvägar. Vi arbetar i en prestigelös och inkluderande kultur där alla har möjligheten att växa, både som individ och yrkesperson. För att vara världens femte största revisions- och konsultorganisation är stämningen inom BDO förvånansvärt avslappnad och familjär. Vi uppmuntrar och underlättar för våra medarbetare att nå en bra balans mellan arbete och fritid.

BDO:s drivkraft och våra värderingar – vad vi står för, har visat sig framgångsrikt utifrån hur våra kunder upplever oss. För sjätte året i rad visar Svenskt Kvalitetsindex mätning att vi har branschens nöjdaste kunder.

Start: Januari 2019
Omfattning: Heltid
Plats: Stockholm

Ansvarig rekryterare: Sara Hansson, sara.hansson@bdo.se

Urval och rekrytering sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Här kan du läsa mer om hur vi på BDO behandlar dina personuppgifter http://www.bdo.se/BDO_SE/media/bdo/Dokument/Integritetspolicy/Integritetspolicy_HR_BDO_180518.pdf

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BDO AB Stockholm
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 30 maj 2018

Besöksadress

Ängsvägen 7B
None

Postadress

Box 24193
Stockholm, 10451

Liknande jobb


2 februari 2024

28 januari 2024

12 januari 2024