OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
ACG Nyström AB är en komplett leverantör av maskiner, mjukvaror och tjänster som effektiviserar och kvalitetssäkrar produktion och utvecklingsprocessen av textila produkter. Vi är idag marknadsledande i de nischade branscher vi agerar i och med 100 år i branschen så vågar vi säga att vi vet vad vi gör och vart vi är på väg. Vi ingår i den familjeägda koncernen ACG Gruppen med bolag i Sverige, Danmark, Finland, Estland, Lettland, Litauen, Ukraina samt Kina som tillsammans omsätter närmare 500 MSEK.
Läs mer på www.acgnystrom.se
Dina arbetsuppgifter
I tjänsten som Säljare har du ansvar för de målsättningar, strategier och riktlinjer som gäller för försäljningen på skäravdelningen enligt av styrelse och VD samt vVD uppsatt affärsplan, budget och andra styrdokument.
Ca 50% av ditt arbete utförs på kontoret i Borås och ca 50% hos kund som finns i hela Sverige och Danmark. Varje vecka sker resande över dagen och varje månad sker resande veckovis med minst 50 övernattningar/år.
Huvudsakliga ansvarsområden:
- Planera utskick, mässor och kundbearbetning samt följa upp dessa aktiviteter.
- Ansvar för att sortiment, prislistor och avtal är uppdaterade.
- Hålla dig uppdaterad med den tekniska utveckling som berör branschen och våra kunder genom leverantörskontrakt, mässbesök och media.
- Ansvara för nödvändig rapportering.
- Uppsökande försäljning (och vid förfrågningar) av maskiner, CAD samt service/ supportavtal.
- Upprätta kalkyler för maskiner i samråd med tekniker och leverantörer (förhandla pris på nya och begagnade maskiner).
Din profil
Vi söker dig som är affärsdriven, förtroendeingivande och har förmågan att skapa och vårda långsiktiga, goda relationer med både kunder och medarbetare. Har du teknisk arbetslivserfarenhet och/eller textil branschvana är det meriterande, men inget krav.
För att lyckas i rollen bör du vara lyhörd, engagerad och kommunikativ. Du är driven, strukturerad och van vid att arbeta självständigt med stort kundfokus och en hög serviceanda. Vidare är du tekniskt lagd, lösningsfokuserad och trivs med att resa.
Du har relevant kunskap inom Excel och andra Officeprogram samt kommunicerar obehindrat både i tal och skrift på svenska och engelska. Vi arbetar i Pyramid och använder Lime CRM-system.
Vi erbjuder dig en nyckelroll i ett kreativt bolag med hög teamkänsla och goda möjligheter att utvecklas, ta ansvar och påverka.
Tjänstebil ingår.
Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansöker gör du via hemsida: www.soderco.se
Ansökningar behandlas löpande, vilket kan leda till att tjänsten tillsätts tidigare än sista ansökningsdag: 2021-09-09
För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Ninni Svahn på tel. 0769-48 43 33.
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.