OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
REMONDIS är ett återvinningsföretag och en komplett partner till företag, privatpersoner och offentliga organisationer. Vi erbjuder en effektiv och hållbar hantering av våra kunders restprodukter och smarta lösningar för avfallshantering.
Företaget ägs av REMONDIS International GmbH och är en del av REMONDIS-koncernen, ett av världens största återvinnings- och industriserviceföretag med verksamheter i Europa, Afrika, Asien och Australien. I juni 2018 förvärvades det svenska återvinningsföretaget Ad Infinitum Recycling AB, som då bytte namn till REMONDIS AB.
REMONDIS svenska verksamhet är uppdelad i fyra regioner och utgår från anläggningar i Stockholm, Borås, Jönköping och Skaraborg. Totalt är REMONDIS ca 135 anställda och företagets omsättning år 2018 uppgick till ca 200 MSEK. Företagets säte och huvudkontor är beläget i Borås. Läs mer på www.remondis.se
Dina arbetsuppgifter
I rollen som säljare får du ansvaret att utveckla effektiva, hållbara och kundanpassade återvinningslösningar till nya och befintliga kunder inom framförallt företag och organisationer. Vi strävar efter att ha långvariga kundrelationer vilket innebär en kundvårdande roll samtidigt som du arbetar med nykundsbearbetning och merförsäljning.
Tjänsten innebär att du ansvarar för hela processen, från första kontakten till implementering av avtalet samt uppföljning.
Din profil
Vi söker dig som har ett genuint intresse för (tjänste-) försäljning. Eftergymnasial utbildning inom områden som ekonomi eller teknik är meriterande, men inget krav.
Som person är du driven, affärsinriktad och trivs med att arbeta självständigt med stort kundfokus och en hög serviceanda. Du har förmågan att skapa goda och långvariga relationer med såväl kunder, samarbetspartners samt den interna organisationen.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal såväl som skrift samt god datorvana.
REMONDIS huvudkontor finns i fräscha lokaler i Viared. På kontoret arbetar 13 tjänstemän inom sälj, logistik, kundtjänst & ekonomi. Vi erbjuder en varierande tjänst med utvecklingsmöjligheter i en positiv arbetsmiljö.
Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansöker gör du via hemsida: www.soderco.se
Sista ansökningsdag: 2020-10-18
För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Ninni Svahn på tel. 0769-48 43 33.
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.