OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Nordström Assistans söker nu en driven och engagerad säljare/informatör som vill bli en del av vår kreativa och dynamiska marknadsavdelning. Din utgångspunkt kommer att vara från något av våra kontor i Stockholm eller Malmö.
Vi söker dig vars hjärta klappar för att våra kunder ska se Nordström Assistans som det självklara valet för assistans och ledsagning där kunden ska få ut det mesta av livet, varje dag. Vill du utvecklas med oss och vara med på vår ständiga resa; att erbjuda personlig assistans i världsklass? Då är detta rollen för dig.
Om rollen
Som säljare/informatör hos oss drivs du av och trivs allra bäst i det operativa säljarbetet i en aktiv miljö. Du kommer att arbeta både strategiskt och systematiskt efter givna mål och ta ansvar för planering och genomförande av olika aktiviteter inom marknadssegmentet. Samtidigt är du idérik och har en förmåga att hitta forum och identifiera mötesplatser där du informerar om Nordström Assistans till nya kunder. Du uppskattar att nätverka och utvecklar därigenom våra relationer och samarbeten med externa parter såsom föreningar, organisationer och andra samarbetspartners. Du är lyhörd och analytisk vilket gör att du känner dig bekväm i nykundsmöten och även att skriva avtal. I rollen kommer du att delta, bidra och inta en aktiv roll på våra företagsgemensamma evenemang - såsom mässor och andra event där Nordström Assistans deltar. Du är en people person och gillar att genom olika sammanhang träffa nya kunder och samarbetspartner där nya kontakter och samtal är nyckeln till goda relationer och affärer. I rollen uppskattar du både den frihet och det ansvar som ges och du rapporterar direkt till marknadschef.
Vem är du?
Du är en lyhörd, kommunikativ och utåtriktad person som trivs i sociala sammanhang och uppskattar mellanmänskliga möten. Vi är övertygade om att du känner dig trygg i självständigt arbete samtidigt som du anser att samarbete med andra är stimulerande och något som du värdesätter. Du är också uthållig och organiserad som med ett lösningsfokuserat förhållningssätt visar på möjligheter och föreslår lösningar. Slutligen tror vi att du tillsammans med oss vill bidra till ett samhälle där alla människor ska få ut det mesta av livet, varje dag.
Kvalifikationer
- Sälj- och marknadsutbildning inom relevant område eller annan utbildning som berör verksamhetsområdet LSS/SoL ex. är du fysioterapeut, arbetsterapeut eller socionom
- Dokumenterad kunskap om försäljning och proaktivt säljarbete
- Erfarenhet av liknande uppdrag av relationsskapande försäljning med individuella behov
- Erfarenhet av strategiarbete, proaktivt säljarbete och arbeta mot mål
Meriterande
- Erfarenhet inom områden som omfattas av LSS och/eller SoL eller annan erfarenhet av funktionsvariation, rehabilitering eller äldreomsorg
Övrigt
- Flytande kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
- B- körkort krävs, då resor förekommer i tjänsten
Om rekryteringsprocessen
Sista ansökningsdag 26 oktober. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan
komma att tillsättas under ansökningstiden.
Vi tillämpar provanställning och gör bakgrundskontroller.
Övrigt:
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning.
Tillträdesdag: Enligt överenskommelse.
Arbetstid: Heltid och arbete utanför kontorstid förekommer.
Tjänsteresor: Resor ingår i tjänsten och tjänstebil ingår.
Utgångspunkt: Stockholm eller Malmö.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Hasse Wennström, hasse@nordstromassistans.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
David Ronàld
Ann-Sofi Kinnvall
0859900930