Vi söker Service Team Manager (F&B Manager) till Scandic Örebro Central, vi

Vi söker Service Team Manager (F&B Manager) till Scandic Örebro Central, vi

Arbetsbeskrivning

Bredvid Resecentrum växer Örebros nya entré fram och upp mot himlen. Här huserar nya Scandic Örebro Central, beläget mitt i den vibrerande stadsdelen som växer fram och där hotellet blir knutpunkten. Hotellet har 160 rum och öppnade den 21 mars 2022. Ett par stenkast från hotellentrén anländer tåg från alla väderstreck och länkar ihop den gamla skostaden med Stockholm, Oslo och Göteborg. Genomgående för det nya kvarteret är hållbart byggande, vilket letar sig in i Scandic Örebro Central i allt från konstruktion och hotellrum till mat och dryck. Hotellet är ett intimt, flexibelt och levande hotell med ett hjärta som bultar för personlig service. Lobbyn är utformad som ett vardagsrum, avdelat med gröna gardiner av växtlighet och strösslat med mjuka fåtöljer och bekväma stolar för att bjuda in till lika delar arbete och fritid.

Här kan våra gäster koppla av med en bit mat, dricka något gott eller ta ett digitalt möte. I den varma, öppna lobbyn samsas hållbara material med tidlösa värden och nytänkande designlösningar.

Vi söker vikarierande Service Team Manager (F&B Manager) till hotellet Scandic Örebro Central.

På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Service Team Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!

Vad innebär rollen som Service Team Manager (F&B Manager)?

I denna roll som Service Team Manager (F&B Manager) ansvarar du för:

- Waiter Services där du har det övergripande ansvaret för att ge våra gäster en fantastisk mat- och dryckesupplevelse i vår restaurang. Det innebär att du tillsammans med ditt team säkrar en hög servicenivå samt ett erbjudande som möter gästens behov
- Food Creation där du har det övergripande ansvaret att säkerställa en gästupplevelse i världsklass i våra mat- och dryckesmiljöer. Det innebär att du tillsammans med ditt team säkrar en hög servicenivå samt ett erbjudande som möter gästens behov

Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som Service Team Manager är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Du ingår i hotellets ledningsgrupp vilket innebär att du tillsammans med dina kollegor har ett övergripande ansvar för hela hotellet.

Vem är du?

Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss lever du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll.

Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en anställning med vikariat på heltid.
Tillträde gärna omgående eller enligt överenskommelse. Vikariatet sträcker sig till 2023-12-31.

Arbetstiden är varierende men främst kvällstid samt varannan helg

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet.

Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scandic Hotels Sverige
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2023
  • Ansök senast: 21 maj 2023

Besöksadress

SVEAVÄGEN 167
None

Postadress

SVEAVÄGEN 167
Stockholm, 11346

Liknande jobb


12 september 2024

Distriktschef sökes

Distriktschef sökes

12 september 2024

ChopChop Märsta söker restaurangchef

ChopChop Märsta söker restaurangchef

12 september 2024

14 augusti 2024