OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Försäkringskassan söker nu flera Servicehandläggare för extrajobb under terminerna. På grund av omfattningen passar tjänsterna särskilt för dig som studerar och vi söker dig som är student vid ett program med inriktning mot det samhälls- och/eller beteendevetenskapliga området eller ekonomi vid universitet eller högskola. Du förväntas kunna arbeta, företrädesvis 11.00 – 14.00 vardagar, kontinuerligt under terminerna. Det finns även goda förutsättningar att få sommararbete under sommaren 2017. Arbete i Servicekontorets studentpool kan ge dig goda utvecklingsmöjligheter i Försäkringskassan, Skatteverket och Pensionsmyndigheten och i din fortsatta yrkesutveckling.
Aktuella orter: Helsingborg, Halmstad, Kristianstad och Göteborg
Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter hos oss
Innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor. Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Med fokus på e-tjänster, appar, samt e-legitimation, vid våra kundarbetsplatser. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
Vi söker dig som
• har förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper genom pågående studier vid högskola universitet inom ekonomi, juridik, samhällsvetenskap eller beteendevetenskap.
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• trivs och är bekväm i det personliga mötet och vill arbeta nära kunden
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheten, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer
• erfarenhet av att möta människor i utsatta situationer
• goda kunskaper i andra språk, utöver svenska och engelska
• erfarenhet av serviceyrket i nära kundrelationer.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Övrigt
Timanställning och tillträde troligt under mars månad 2017 enligt överenskommelse.
Har du frågor om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta enhetschef på respektive ort och kontor, se kontaktnamn nedan: Halmstad och Göteborg: Christina Andersson, 010-118 06 70
Kristianstad: Gunnel Skarp 010-119 74 73
Helsingborg: Birgitta Nilsson 010-118 08 77
Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST, Christel Lind tel 010-114 01 67 christel.lind@forsakringskassan.se. och för SACO Nadereh Veis Mohammadi tel 010-579 98 05. SEKO: Anne Svensson 010-113 83 07.
Skicka din ansökan senast den 16 februari 2017.
Ange i ditt mail vilken ort du är intresserad av!
Välkommen med din ansökan!