OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Stadsbyggnadskontoret planerar för ett framtida Stockholm på uppdrag av stadsbyggnadsnämnden.
Vi arbetar med stadsplanering såväl översiktligt som på detaljnivå, bygglov, stadsmätning,
fastighetsbildning och bostadsanpassning. Stadsbyggnadskontoret, som arbetar på uppdrag av
stadsbyggnadsnämnden, har ca 350 anställda. Vi sitter centralt på Kungsholmen med ca
tio minuters gångavstånd till Stockholms central. Förvaltningens verksamhet genomsyras av värdeorden professionell, lösningsorienterad, helhetssyn och arbetsglädje.
Stadsbyggnadsexpedition ingår som en enhet i en administrativ avdelning tillsammans med HR, IT och förvaltningens registratur. Enhetens viktigaste uppdrag är att ge service, vägledning och information till stockholmarna.
Vi söker nu två servicehandläggare till Stadsbyggnadsexpeditionen, du kommer ha en viktig roll som Stadsbyggnadskontorets ansikte utåt i mötet med våra medborgare.
Arbetsbeskrivning
Som servicehandläggare på Stadsbyggnadsexpeditionen kommer du att ha daglig kontakt med medborgare via mail, telefon och besök. Det är en bredd av frågor som handlar om allt som rör stadsbyggnadsfrågor med och lite till. En stor del av tjänsten inbegriper även att lämna ut handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen. De finns antingen digitalt eller i vårt arkiv. Ofta kan du guida medborgaren vidare till att hitta handlingar i vår bygg- och plantjänst, vilket ställer krav på en serviceinriktad och pedagogisk förmåga. Men det kan ibland krävas ett detektivarbete för att hitta rätt handling i olika arkiv. Det är också viktigt att kunna växla upp tempot vid behov, eftersom det alltid är hög prioritering på utlämnande. Vid de tillfällen medborgarna känner viss osäkerhet om vad de frågar efter blir det din uppgift att guida fram till rätt information.
Den ena tjänsten som servicehandläggare kommer även inbegripa operativt stöttande i säkerhetsarbetet som organiseras på hela kontoret. Det rör sig bland annat om regelbundna säkerhetskontroller av brandskydd, lokalsamordning och säkerhetskontroller. I nuläget hanteras dessa arbetsuppgifter av enhetschefen för Stadsbyggnadsexpeditionen, vilket innebär att ni kommer att ha ett nära samarbete kring frågorna.
Hos oss är teamkänslan viktig och du blir en del av ett team på totalt sex personer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har avslutad gymnasial utbildning och flerårig dokumenterad erfarenhet av att arbeta med kundservice. Har du dessutom arbetat inom kommunal verksamhet eller har kunskaper inom stadsbyggnad är det meriterande. Du är van att använda IT som ett verktyg i ditt arbete samt att söka information via webben.
Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid följande personliga kompetenser:
Som person är du självgående, tar ansvar för din uppgift och ser till att det du påbörjat blir avslutat. Du har en mycket god administrativ förmåga, är en god pedagog och har lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Det är viktigt att du kan arbeta strukturerat även när det är en hög arbetsbelastning. Rollen kräver att du kan ta hänsyn till flera perspektiv och har god förmåga att göra korrekta avvägningar utifrån vad som är bäst för verksamheten som helhet. Utöver detta är du lyhörd och uppskattar mötet med andra människor. Du är utåtriktad, har lätt för att samarbeta och trivs när man arbetar i ett team där kunden alltid kommer i första hand. Vidare är du trygg och stabil, genom gott omdöme förhåller du dig professionell i arbetet. Då vi är en organisation i förändring söker vi dig som har ett flexibelt förhållningssätt, ser möjligheter i förändringar och som bidrar med engagemang samt kompetens.
Välkommen med din ansökan, vi erbjuder dig en inspirerande och lärande miljö!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.