OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren helpdesktekniker som vill vara med och arbeta i en helpdesk i en unik miljö och i en verksamhet som är kritisk för hela Sverige?IT-Resurs AB är ett av Sveriges ledande privatägda bemanningsföretag i IT-branschen.Vi arbetar med uthyrning av IT-konsulter, rekrytering av IT-personal, förmedling och ansvar för IT-specialister samt personalomställningsprojekt.Företaget omsätter ca 200 MSEK och har drygt 300 anställda medarbetare runt om i landet.IT-Resurs AB ingår i Resurs-gruppen, en av Sveriges snabbast växande bemanningskoncerner, tillsammans med Resurs Bemanning AB och Resurs Care AB.Läs mer om oss på www.itresurs.se. Vi har fått i uppdrag av vår kund att skapa ett team uppbyggt av riktigt vassa helpdesktekniker.Du kommer att ingå i en handplockad grupp som kommer att ansvara för användarstödet i en spännande statlig organisation.Du kommer att erbjudas tillsvidareanställning med sex månaders provanställning hos IT-Resurs och arbeta som konsult på ett uppdrag som sträcker sig fram till 2011.Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av användarsupport i telefon.Du kommer att avhjälpa fel i Windows och Office, samt hjälpa användarna med uppkopplingar och telefoniproblem.Konto- och användaradministration sker i Active Directory, och alla supportärenden registreras i ett ärendehanteringssystem.Arbetet är schemalagt i tre olika skift mellan 06:00 och 22:00 sju dagar i veckan.Lokalerna ligger i centrala Stockholm.Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av att arbeta som Helpdesktekniker.Du skall ha kunskaper inom Windows, Office, Active Directory, Systems Management Server och Adobes produkter.E-post hanteras i Lotus Notes varför kunskaper i Notes och Domino också är ett krav.Grundläggande kunskaper inom MSI-paketering är även det önskvärt.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, din förmåga och vilja att hjälpa andra samt att du skall fungera bra i ett sammansvetsat team.