OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Synsam Group Sweden, det snabbast växande optik- och livsstilsbolaget i Europa, söker nu serviceinriktade kollegor vårt Customer Service-team på huvudkontoret. Vårt främsta fokus är butikssupport och vi söker nu medarbetare som vill utvecklas i ett bolag med stora tillväxtambitioner, positiv företagskultur och stort kundfokus! Trivs du i en bred och varierad roll och lockas av att arbeta på nordisk nivå i ett snabbrörligt bolag tillsammans med ett härligt team? Då vill vi träffa dig!
Vi på Customer Service arbetar med att supportera Synsam Groups omkring 500 butiker i Sverige, Norge, Danmark och Finland, med målet att leverera exceptionell service som får varje butik att känna sig sedd. Teamet arbetar engagerat med fokus på hög leverans av service mot såväl kunder som egna butiker. Nu växer vi och söker därför fler stjärnor till teamet! Vi söker både svensk-, norsk-, finsk- och dansktalande kollegor.
Om rollen
Din roll kommer innebära att supportera Synsams butiker från alla nordiska länder, primärt per telefon och via mail. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att svara på frågor gällande Synsams erbjudanden och produkter: glasögon- och linsabonnemang till privatkunder, företagsavtal och e-handel. Frågorna berör allt från betalningar och leveranser, till kampanjer och uppdateringar i system.
Du stöttar butikerna i deras dagliga arbete och har breda kontaktytor inom organisationen. Teamet består idag av 6 personer som alla har ett nordiskt land mot vilket huvudsakligt fokus ligger, men hela teamet hjälps åt på alla marknader.
Erfarenhet
• Vi tror att du som söker har en naturlig känsla för god service med en förmåga att lyssna och se andra människor - sannolikt har du erfarenhet från arbeten där du kunnat utnyttja detta!
• Du är hjälpsam och duktig på att möta människor, ett riktigt kundserviceproffs alltså! Du är kommunikativ och lockas av en tjänst med breda kontaktytor och stora sociala inslag.
• Har du erfarenhet av arbete på nordisk nivå är det ett plus, och talar du utöver svenska antingen finska, norska eller danska är det starkt meriterande!
Profil
För att trivas i tjänsten ser vi att du är en teamplayer, men samtidigt en person som ser när det krävs att du tar egna initiativ. Vidare tror vi att du är en person som trivs i föränderliga miljöer där utveckling står i fokus. Ditt arbete kommer till stor del att handla om att förklara komplexa saker på ett pedagogiskt och lättsamt sätt, vilket är helt naturligt för dig. Kollegorna i teamet är ambitiösa, affärsmässiga och hjälpsamma och för att passa in väl i gruppen ser vi att du delar dessa egenskaper. Utöver detta ser vi såklart att du delar Synsam Groups värderingar – för oss är kunden alltid nummer 1, vi är innovativa och vi tar ansvar.
Om tjänsten
Tjänsten är en visstidsanställning med start omgående eller enligt överenskommelse. Uppdraget sträcker sig initialt t.o.m. 30/9–22, med god chans till förlängning och/eller fast anställning. Du är placerad på Synsam Groups huvudkontor beläget i centrala Stockholm. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan!
Hoppas att vi ses!
Om Synsam
Synsam är en ledande optikerkedja i Norden med ett brett och hållbart Lifestyleerbjudande. Synsam Group erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster för ögonhälsa och ögonmode utifrån kundens olika livsstilar och behov. Koncernen har cirka 3 000 medarbetare, en omsättning på cirka 4,7 miljarder kr (2021) och cirka 500 butiker i Norden som drivs under varumärkena Synsam, Ai Eyewear samt Profil Optik i Danmark. Genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept är Synsam Group en stark innovatör på den nordiska optikmarknaden inom flera områden, inklusive kundresa, produkterbjudande och ESG. Synsam Groups aktie handlas på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com