OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett jobb där du hjälper individer att få så hög livskvalitet som möjligt? Är du en självständig person som drivs av att coacha och motivera andra? Har du arbetslivserfarenhet från funktionsnedsättningsområdet? Då kanske du är vår nya kollega!
Som stödpedagog i Skövde kommun blir du en del av sektor vård och omsorg. Vi erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet ska kännetecknas av ett gemensamt förhållningssätt som grundar sig i trygghet, ansvar och respektfullt bemötande. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd.
Med ett jobb inom Skövde kommun får du möjlighet att påverka, må bra på jobbet och göra karriär. Tillsammans tar vi Skövde framåt!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu stödpedagoger till två gruppbostäder, Stenelidsvägen i Ryd och Sörgårdsgatan i Trädgårdsstaden.
Som stödpedagog ingår du i det vardagsnära arbetet med brukarna på ordinarie arbetstider. Du har ett utökat ansvar vad gäller social dokumentation, där din roll även är att stötta stödassistenterna i dokumentationsarbetet.
I din roll ingår att, tillsammans med utsedd boendehandledare, medverka vid årliga uppföljningsmöten gällande genomförandeplan för den enskilde. Du är även delaktig vid möten gällande den enskilde där extra stöttning behövs.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad stödpedagog och har kunskap och erfarenhet från funktionsnedsättningsområdet. Du har tidigare arbetat med lågaffektivt bemötande och har goda kunskaper inom området psykisk ohälsa.
En förutsättning är att du har grundläggande datorvana och mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Vi ser även att du besitter färdigheter kring samtalsmetodik och har ett salutogent synsätt. Tidigare erfarenhet av social dokumentation är meriterande.
Vi ser att du är en person som har god förmåga att arbeta självständigt och driva processer framåt. Du samarbetar väl med kollegor som finns i olika funktioner i din närhet. Du trivs bäst i det nära arbetet, samtidigt som du är trygg med administrativa uppgifter.
Arbetet kräver att du har god samarbetsförmåga och att lätt sätta dig in i nya arbetsförhållanden. Det förutsätt också att du är flexibel, ansvarstagande och trygg med ett positivt förhållningssätt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vid anställning ska utdrag från Polisens belastningsregister (Blankett 442.9) kunna uppvisas. Utdraget skall lämnas oöppnat till rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden för en fullständig ansökan tills att utdraget är dig tillhanda är ca 2 veckor.
ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Helen Nordqvist
0500-498914
Enhetschef Åsa Bergström
0500-498332
Enhetschef Vivi-Anne Hultberg Alt
0500-498952
Enhetschef Susanne Österberg
0500-497976
Avdelningschef funktionsnedsättning Ann-Sofie Söderberg
0500-49 83 92
Enhetschef Malin Eriksson
0500-498441
Vik Enhetschef (från v30) Carola Löfgren
0500-497969
Avdelningschef funktionshinder Ann-Sofie Söderberg
0500-49 83 92
Enhetschef Pernilla Wäringer
0500-497972
Enhetschef Emma Ohlson
0500-498973