OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du bakgrund inom strategiskt inköp och är nyfiken på Saab? Vi söker just nu flera strategiska inköpare till uppdrag på olika affärsområden på Saab. Eftersom Saab är Skills största ägare och kund har vi ett tätt samarbete och vårt mål är att matcha dig med rätt uppdrag på Saab.
Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.
Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Dina arbetsuppgifter
Inköpsavdelningarna på Saab levererar en strategisk och operativ inköps – och leveranskedja och är en nyckelfaktor för att säkra projektleveranser på Saab. I rollen som strategisk inköpare på Saab har du ansvar för att säkerställa avtal och leverans med leverantörer runt om i världen. Huvudsakliga arbetsuppgifter som kommer att ingå:
- Ansvarig för ett antal leverantörer.
- Stödja affärsområdenas projekt och program med kommersiellt ansvar och att kontinuerligt utvärdera marknadens konkurrenskraft för den nuvarande leverantörsportföljen.
- Upprätta förfrågan, utvärdera offert, förhandla och upprätta inköpsorder.
- Vara ansvarig för att förhandla, aktivt hantera och vidareutveckla våra leverantörsavtal.
- Upprätta och kontinuerligt utveckla strategier för din leverantörsbas.
- Driva tvärfunktionella team med fokus på effektivitet och kostnadsbesparingar. Säkra att Saabs inköpsstrategi, inköpspolicy och rutiner följs och uppfylls.
- Säkra att Saabs inköpsstrategi, inköpspolicy och rutiner följs och uppfylls.
Din profil
Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet inom inköp med strategiskt fokus. För att lyckas i rollen som strategisk inköpare har du erfarenhet av upphandling, förhandlingar, avtal och affärsanalys. Relevant universitetsexamen eller yrkesutbildning inom inköp är ett krav, alternativt erfarenhet som anses motsvarande. Vidare krävs mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, behärskar du ytterligare språk är detta ett plus. Vi ser även att tekniskt intresse är ett krav, och har du kunskap och erfarenhet av tekniskt inköp sedan tidigare är det starkt meriterande.
Som person tror vi att du är självständig och ansvarstagande. Du kan ha en helhetssyn i arbetet med förmåga till kommersiell bedömning och att ingå avtal och uppnå mål. Du har även en stark kommunikationsförmåga och kan arbeta i grupper och driva processer framåt.
Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Ansökningsförfarande
Vi kommer arbeta löpande med urvalet och start för uppdragen är så snart som möjligt så tveka inte på att skicka in din ansökan redan nu. Mer information om uppdragen ges vid första samtalet.
Detta är konsultuppdrag med en längd om 6 månader alternativt 1 år med goda chanser till förlängning/eventuellt övertag till Saab därefter.
Har du frågor går det bra att skicka mejl till ansvarig rekryterare isabelle.jerner@skill.se
Varmt välkommen att söka till oss!
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.