OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du mitt uppe i en utbildning inom Data/IT och känner att ett extrajobb som supporttekniker 1:a linjen skulle passa dig? Passa på att få en meriterande erfarenhet i ditt CV - sök redan idag!
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att jobba som supporttekniker 1:a linjen.
Du kommer att agera support till vår kunds användare. Ärendena inkommer främst via telefon men kan även anmälas via epost, fax och webbgränssnitt. När du sitter i vår kunds servicedesk hanterar du bland annat ärenden som gäller datakommunikation, serverdrift, distansåtkomst, arbetsplatsutrustning, skrivare, telefoni och mobiltelefoner. Ärendena berör frågor, beställningar och felsökningar inom ovan nämnda områden.
Du löser ärendena enligt beskrivna rutiner som finns hos vår kund.
En stor del av ditt arbete handlar om att dokumentera ärendena i deras ärendehanteringssystem – detta för att en annan person ska kunna ta över ärendet eller komplettera med ytterligare information.
Tjänsten är en timanställning och du arbetar vid toppar i vår kunds verksamhet. Det kommer att finnas god framförhållning gällande arbetspass som du är aktuell för så att du kan planera på ett bra sätt och kombinera detta extrajobb med dina studier. Detta är ett utmärkt sätt att få en bra erfarenhet i ditt CV och tjäna lite extrapengar. Vår kund har sina lokaler bara några minuter från universitetet.
Om företaget
Vår kund arbetar med att stödja och utveckla sina kunders verksamhet genom att kombinera kunskap om informationsteknologi och kunskap om kommunal verksamhet.
De är ca 80 anställda.
Din profil
Du studerar någon eftergymnasial utbildning inom Data/IT och kan hoppa in och jobba vid toppar i vår kunds verksamhet.
Du har goda IT kunskaper vad gäller ovan nämnda områden.
Meriterande är om du tidigare arbetat med telefonsupport inom IT och har god kunskap när det gäller att dokumentera i ärendehanteringssystem.
Meriterande är om du har kunskaper inom ITIL.
Du behärskar svenska väl i tal och skrift
Som person är du serviceinriktad och trivs med kundkontakt. Du är flexibel och har förmågan att anpassa dig till kundens kunskapsnivå och att på ett lugnt och tydligt sätt guida användaren för att lösa ärendet på bästa möjliga sätt. Du är företagets ansikte utåt så det är otroligt viktigt att du i varje ärende håller en hög servicenivå.
Om oss
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
Villkor
Tillträde under hösten 2014.
Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996