Vi söker supportmedarbetare till SiS huvudkontor

Vi söker supportmedarbetare till SiS huvudkontor

Arbetsbeskrivning

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring.

På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 270 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 medarbetare. Arbetsbeskrivning
Att jobba som supportmedarbetare passar dig som gillar kundkontakt och tycker att service och IT-support är stimulerande. Tjänsten hos oss är en kombination av självständiga insatser och lagarbete. Är du både självgående och en god lagkamrat så kommer du att trivas bra hos oss.

Vi vill att du blir en viktig del i vårt team. Du kommer att ingå i IT-avdelningens Servicedesk som ger teknisk IT-support till hela verksamheten. I arbetet ingår att finnas med i första och andra linjens support och ta emot och registrera ärenden, hantera beställningar, föra dialog med anmälare, felsöka och lösa problem. Vi arbetar i Microsofts miljö och där ingår bl.a. installation, rättning, underhåll och dokumentation.

I arbetsuppgifterna ingår även att hantera beställningar av datorer och telefoner med tillhörande abonnemang. Du kommer att arbeta med kontohantering och behörigheter samt med installationer och felsökning av datorer, telefoner och annan IT-utrustning. En viktig del av arbetet är registervård och att dokumentera våra rutiner och att ta fram instruktioner. Vidare kommer du att ingå i beredskapen på enheten tillsammans med ca sju andra personer. Detta innebär att du har beredskap var 7:e vecka och då tar du hand om akuta problem som kan uppstå.

Kvalifikationer
Vi söker dig som tycker att ordning och reda är viktigt, du är noggrann och dokumenterar ditt arbete. Du trivs i rollen som administratör och supporttekniker och är angelägen om att ge en god service och hjälpa användarna på ett pedagogiskt sätt. Du har även förmåga att snabbt ta till dig nya tekniker och sätta dig in i olika typer av problem.

Du har en bred teknisk kunskap och erfarenhet inom IT, med huvudsakligt fokus på Microsoft plattformen och då främst Windows operativsystem. Du trivs i en miljö med många kontakter och ett högt tempo.

Du ska ha:

• teknisk utbildning
• minst 2 års erfarenhet av användarsupport inom IT
• goda systemkunskaper inom: Windows 10, Microsoft Office, Active Directory, Citrix, Account lockout examiner, Safecom, Cisco Prime, Skype, Snow och Exchange
• vana att jobba i ärendehanteringssystemet Jira
• vana vid hantering och administration av mobiltelefoner, IP och Dect telefoni samt erfarenhet av att arbeta i Telias Servicedesk web
• god kommunikativ förmåga, såväl muntligt som skriftligt, på svenska.

Det är meriterande om du har:

• eftergymnasial utbildning med inriktning IT

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas

Omfattning: Heltid

Tillträde snarast, enligt överenskommelse.

Ansökan
Ansök senast: 2023-01-04

Referensnummer: 2.9.1-7734-2022

Välkommen med din ansökan!

SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning.

Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens institutionsstyrelse
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 december 2022
  • Ansök senast: 4 januari 2023

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

1 line support

1 line support

26 november 2024