Vi söker supporttekniker!

Arbetsbeskrivning

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning
I rollen som supporttekniker kommer du huvudsakligen att arbeta med att ta emot felanmälningar och beställningar från kund via telefon och portal. Du kommer att tillämpa initial felsökning och tillgängliga workarounds och rutiner. Administration av konton och behörigheter till olika system t.ex. Active Directory, Exchange, VPN m.m. Utöver ordinarie arbetsuppgifter kommer du som supporttekniker utgöra en flexibel resurs och aktivt verka för hög service känsla.

Vi vänder oss till dig som har:
- Arbetat i Windows miljö
- Erfarenhet av Active Directory
- Erfarenhet av MS Exchange,MS Outlook, Lync och Office 365
- Erfarenhet av citrix/MS Remote Desktop Services
- Erfarenhet av remote Controls eller Workstation Management Systems
- Erfarenhet av workstation hardware
- Arbetat med mobile device hardware
- Arbetat med troubleshooting för PC applikationer
- Erfarenhet av MS Office (version 2010 eller 2013)

Vem är du?
Du har minst ett års erfarenhet av IT support via telefon. Du är strukturerad, serviceinriktad och har kundfokus. För att lyckas i denna roll bör du vara lyhörd samt ha en förmåga att under stress finna smidiga problemlösningar. Du har mycket god förmåga att kommunicera både i tal och skrift på svenska.

Vad kan Experis IT erbjuda dig?
Vi kan erbjuda dig arbete i ett stabilt och positivt team med stor arbetsglädje. Vi har förmånen att verka i en miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet. Vi har partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen, och vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras.

Kontaktperson
Vid frågor om tjänsten kontakta Emma Andersson på Experis IT, telefon 0470-74 55 88 eller emma.andersson@se.experis.com. Du ansöker till tjänsten endast via registrerad eller bifogad CV på www.experis.se. Urval kommer att ske löpande sök därför tjänsten så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Viklund
0660-599 76
Nicolina Johansson

Jenny Järgren
0470-745595
Karin Swärd
+46 31 708 67 77
Daniel Johansson

Tina Linnér

Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Hansson
031-7086763
Christian Ahlgren
011-194356
Anna Jalvemyr
031-708 76 81

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 1 juni 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024

Citrixtekniker

Citrixtekniker

27 november 2024