OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker tre supporttekniker till vår kund i Stockholms området.
Kunden tillhandahåller effektiv och ändamålsenlig användarsupport som möter kundernas behov. Som första, och i många fall enda, kontaktyta för samtliga landstingsanslutna vårdgivare, ansvarar Kunden för att motta, registrera, lösa och eskalera frågor, incidenter och beställningar gällande användarnas IT-vardag.
En stor del av inkommande ärenden löses redan vid första kontakten. Ärenden som kräver specialistkompetens eller är tidskrävande kanaliseras vidare till övriga grupperingar inom SF IT (Serviceförvaltningen IT).
Detta sker genom ett:
- ärendehanteringssystem där inkommande ärenden via telefoni
- mail/kontaktformulär
- beställningar (t ex konton) och andra ärenden i respektive grupps ärende kö
- Prioritera verksamhetskritiska och patientkritiska incidenter tillsammans med operativa incidentmanagers.
- Att aktivt kontrollera, och följa upp, tilldelade ärenden på ens egen person.
- Att aktivt ta till sig, och söka, information (via kunskapsplats, epost, chatt) och hålla sig uppdaterad om nya kunder och system.
- Självklart lägger vi stor fokus kring Service och Kvalité
- Övertid, beredskap, arbete på obekväm arbetstid etc. kan eventuellt bli aktuellt vid behov. I dessa fall tillämpas de generella villkor som överenskommits för SF IT Servicedesk.
Kompetenskrav:
- Har förmågan att hantera krävande användare i vården
- Kan samarbeta i grupp
- Har en hög social kompetens
- Alltid har service i fokus, mot kund och kollegor
- Har engagemang och förståelse för användarens utmaningar med IT
- Gillar problemlösning och är lösningsfokuserad
- Har en vilja att förbättra och utveckla verksamheten
- Tar ansvar för de arbetsuppgifter som du handhar
Meriterande:
- Har erfarenheten av att supportera IT i vården
- Jobbat i eller supporterat system som ServiceNow, journalsystem
- Har en god IT-vana
- ITIL certifierad
Startdatum: 2021-12-06 (sista ansökningsdag 2 november 2021)
Längd: 2022-11-22
Plats: Stockholm
Arbetstid: 40 tim/v
Möjlighet till förlängning: Ja, 18 månader
Språk: Svenska
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsavdelningen
0840022750
Konsultchef