OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.
I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?
På IT är vi idag 18 personer, vi ansvarar för drift, support och utveckling av Ale kommuns IT- och telefoniplattform. IT är en del av Ale kommun servicesektor som förutom IT hanterar lokaler, städ, kök, vaktmästeri och fastighetsskötsel för Ale kommuns verksamheter.
Förutom vi på IT finns lokal personal hos sektorerna som arbetar till viss del av sin tjänst med IT och telefonfrågor.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker två nya kollegor, en tillsvidare och en tidsbegränsad vikarie till vårt supportteam.
Arbetet består i huvudsak av att bemanna helpdesk och reception samt hjälpa till med att felsöka samt fixa diverse tekniska problem för dina kollegor i kommunen. Som supporttekniker tar du emot och löser ärenden, ger god service och kvalificerad support till kunder via besök, telefon och e-post samt med stöd av fjärradministrationsverktyg. Supportteamet installerar och servar datorer, plattor och telefoner till all personal och alla elever i Ale kommun. I arbetet ingår också att hjälpa till med support ute på plats, så det är bra om du har geografiskt god lokalkännedom och har kunskap om Ale kommuns organisation.
KVALIFIKATIONER
Vi söker speciellt efter dig som har erfarenhet från AV- och mediaområdet.
Vi tror att du har examen från tekniskt gymnasium inriktning datateknik eller motsvarande. Du bör ha dokumenterad utbildning och erfarenhet av persondatorer med kringutrustning. Du bör ha erfarenhet från arbete med Microsoft 365 och Windows samt erfarenhet från arbete i någon form inom support och serviceområdet. Erfarenhet av Exchange, internet/intranät, kommunikationsnät, telefonisystem, skrivare, AV/konferensutrustning med mera är meriterande.
Du kommer att ha en utåtriktad roll, vilket innebär att vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, förmåga att samarbeta samtidigt som du måste kunna arbeta självständigt. Du ska tycka om att hjälpa andra människor och ha en känsla för goda kundrelationer. Du ska stimuleras av nytänkande och förändringar. Du måste se hög kvalitet som en ledstjärna, värdesätta ordning och reda, kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, ha en hög stresströskel och tåla hög arbetsbelastning. För tjänsten krävs att du har B-körkort.
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.