OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Svedbergs ingår i Svedbergskoncernen som är Nordens ledande badrumsinredare med ett sortiment som omfattar hela badrummet såsom möbler, duschar, badkar, handdukstorkar, blandare, wc och tillbehör. Försäljning sker till både konsument- och projektmarknaden och säljs i Sverige, Finland, Norge och Danmark.
Att över 75 procent av våra produkter tillverkas i egna anläggningar i Dalstorp skapar fördelar när det gäller till exempel flexibilitet, ledtider, logistik och miljö.
Med en lång och innovativ historia som badrumsinredare skapar vi tidlös badrumsinredning med äkta och hållbara material. I våra produktionsanläggningar lever hantverkstradition sida vid sida med innovation och stilsäker design. Genom att skapa och utveckla alla våra produkter själva, hemma i Sverige nära kunderna, kan vi ta ansvar för att de håller högsta kvalitet. Dessutom mönsterskyddar vi dem, vilket garanterar deras unikitet.
Att skapa hållbar inredning som består år efter år är en självklarhet. Ett hållbart agerande är något som genomsyrar allt vårt arbete. Det handlar om allt från att värna mänskliga rättigheter och antikorruption till arbetsförhållanden och anställningsvillkor. Oavsett om det är i Sverige, Europa eller hos en leverantör i en annan världsdel.
Läs mer på www.svedbergs.se
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en lösningsfokuserad Kundservicemedarbetare/Ordermottagare som genom sin kunnighet, höga engagemang och positiva energi blir en viktig kollega i vårt team!
Tjänsten innebär i huvudsak att ta emot och hantera kundärenden via telefon och mail från våra återförsäljare och konsumenter samt bidra till merförsäljning där du ska informera om kampanjer, kringprodukter mm.
Du kommer även att delta i avdelningens utveckling avseende kvalitet, produktivitet, ständiga förbättringar och effektivitet.
Du kommer att behöva hantera enklare reklamationer och avvikelser och ca 1 dag/vecka arbete på ekonomiavdelningen med bl.a. leverantörsfakturor.
Din profil
Du är tvåspråkig, svensk/finsktalande och har lägst en gymnasieutbildning samt några års arbetslivserfarenhet från kundtjänstarbete eller annat serviceyrke. Du är en van och effektiv datoranvändare med vana av affärssystem och Officepaketet. Meriterande är erfarenhet av reklamationshantering ex från kundtjänst eller kundservice, tekniskt intresse, gärna VVS kunskap samt erfarenhet av affärssystemet Movex/M3.
När det gäller dina personliga egenskaper, bör du vara strukturerad och kvalitetsmedveten samt känna engagemang och ha vilja att förstå varje enskild kund. Du har ett proaktivt förhållningssätt till dina arbetsuppgifter, är handlingskraftig och är van vid att överblicka situationen och prioritera. Du har förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra och skapa goda relationer.
Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansök och läs mer via vår hemsida: www.soderco.se.
Sista ansökningsdag: 2021-02-07
För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Jessica Jönsson på tel. 0707-27 90 99.
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.