OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår kund är ett ingenjörsföretag som erbjuder ett komplett utbud av tekniska tjänster och lösningar. De anpassar sina tjänster för att möta sina kunders befintliga behov och arbetar därför med all från förstudier och planering till drift och underhåll av olika projekt. De har ett nätverk av tekniska experter som arbetar globalt med olika projekt.
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en Projektadministratör. I gruppen som du kommer tillhöra är du den enda projektadministratören och övriga arbetar i olika stabfunktioner på företaget som bland annat projektplanerare, dokumentkontrollanter, inköpare och liknande.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos kundföretaget. Kundens intention är att du efter sex månader ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
ARBETSUPPGIFTER
Som Projektadministratör kommer du att arbeta med varierande administrativa arbetsuppgifter för ett specifikt projekt eller en avdelning. Det kan exempelvis gälla att samla ihop, spåra och sammanställa information till rapporter från olika källor för det särskilda projektet.
Du kommer till exempel att
- Ta fram presentationsmaterial, tabeller, grafer, statistisk information m.m.
- Organisera och underhålla dokumentsystem.
- Arrangera möten och konferenser samt ta emot, referera och svara på mail.
Utvecklingsmöjligheter:
För rätt person finns god chans att bli överrekryterad direkt till kundföretaget efter ett halvår.
VI SÖKER DIG SOM
Har en gymnasial utbildning alternativt YH-utbildning inom teknik- eller processindustrin och har en god teknisk förståelse. Du bör dessutom ha minst 2 års erfarenhet av projektadministration inom processindustri alternativt petrokemi. Du har goda kunskaper inom SAP och Officepaketet då det är i de system du kommer registrera ditt arbete. Du kommunicerar och skriver på såväl svenska som engelska då det är företagets två koncernspråk. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av följande administrativa system:
- JPI dokumentsystem (företagets egna system); korrespondensregister, distribuering av dokumentation, framställning av transmittrar.
- Registrering av projekt och månadsrapporter i KPI-databaser samt insamling av data till månads- och kvartalsrapporter.
Som person är du serviceinriktad och drivande med ett gott ordningssinne och trivs i en självständig roll. Det är även viktigt att är en god kommunikatör som har förmågan att prioritera och hantera många parallella uppgifter samtidigt.
Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail [gbg03@academicwork.se](mailto:gbg03@academicwork.se) under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail. Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
START: Februari
UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: 6 månader och därefter chans till överrekrytering
UPPSKATTAD ARBETSTID: Heltid
PLATS: Stenungsund
URVAL: Sker löpande
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Camilla Bäckelin
08-56 24 4867
Konsultchef Emelie Johansson
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson
031-339 73 21
Konsultchef Louise Grammatikas
031-3523382
0701617310
Consultant Manager Per Nordin
0722459288
Consultant Manager Per Nordin
070- 522 37 91
Konsultchef Catrin Wiberg
0313523372
0701619545
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-200 62 75
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-2006275
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson