OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vandewiele Sweden AB (f.d. IRO AB), är en världsledande tillverkare av garnmatare till vävmaskiner. Vi bedriver även utveckling och tillverkning av kundanpassade elmotorsystem till bland annat fordonsindustrin. Våra produkter säljs under våra respektive varumärken, IRO och Aros Electronics, där försäljning sker över hela världen och mer än 99 % av produkterna exporteras.
Vandewiele Sweden finns representerade på två platser i Sverige, Ulricehamn och Mölndal. På siten i Ulricehamn har vi idag cirka 110 anställda och i Mölndal har vi cirka 140 anställda. Siterna omsätter tillsammans cirka 750 miljoner och ingår i den belgiska Vandewiele-koncernen. Läs mer om företaget på www.vandewiele.se.
Dina arbetsuppgifter
Vandewiele söker nu en taktisk startegisk inköpare till sitt inköpsteam!
Den strategiska inköpsorganisationen jobbar med upphandlingar respektive leverantörsval av produktionsmaterial och tjänster samt större investeringar till verksamheten i Ulricehamn.
Arbetsuppgifterna består bland annat av ett löpande vårdande av avtal och relationer med våra befintliga leverantörer. I rollen ingår även ledning och deltagande i förhandlingar gällande material, investeringar samt tjänster, såväl som uppföljning av prisutveckling på material, råvaror och tjänster. Du kommer att vara delaktig i leverantörsbedömning, uppföljning och värdering av våra leverantörer samt driva på önskad leverantörsutveckling.
I det taktiska arbetet förväntas du att löpande bidra till metod- och verksamhetsutveckling avseende upphandlingsprocessen.
Du kommer att vara ett stöd och bollplank till övriga organisationen gällande upphandlingsfrågor.
Din profil
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom Supply Chain och/eller några års motsvarande arbetslivserfarenhet inom samma område.
För att trivas i rollen behöver du vara trygg i din inköpskunskap samt vara van att hantera ett brett spektrum av intressenter och inköpskategorier. Du har även vana av att driva processer framåt och gillar att jobba både högt och lågt, vilket ställer höga krav på din förmåga att kommunicera och informera. För att lyckas i rollen behöver du vara lyhörd för verksamhetens behov samt ha lätt för att skapa och upprätthålla relationer.
Genom bra planering och struktur skapar du förutsättningar för att arbeta proaktivt och lösningsorienterat i en komplex miljö med föränderliga förutsättningar.
I din yrkesroll behöver du naturligtvis drivas av att skapa affärsmässigt fördelaktiga lösningar samt vara en skicklig förhandlare.
Du bör även tidigare ha arbetat i affärssystem samt behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Ett tekniskt intresse och erfarenhet från tillverkningsindustri är en fördel i denna tjänst.
Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansök och läs mer via vår hemsida: www.soderco.se.
Sista ansökningsdag: 2021-10-03.
För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult: Jessica Jönsson på tel. 0707-27 90 99.
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.