OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du ett jobb där du får möjlighet att använda dina ledaregenskaper? Drivs du av att utveckla andra och se ditt team uppnå sina mål? Då kan du vara rätt person för oss!
Vi söker nu en Team Leader till vårt kontor i Stockholm. Du kommer leda och motivera ett team på runt 20 personer och du ansvarar för teamets leverans vad gäller kvalitetsmål.
Om jobbet som Team Leader
Som Team Leader kommer du bli den direkta kontakten till medarbetarna i teamet. Vi ser att du, genom ditt ledarskap, skapar ett engagerat team där varje medarbetare tar ägandeskap och aktivt arbetar mot sina slutmål. Du har förmågan att inspirera och skapa motivation och du skapar trygghet och möjlighet för dina medarbetare att växa i sina roller. Rollen kräver även att du har förmågan att vara lösningsorienterad och arbeta proaktivt för att säkerställa ett smidigt och effektivt internt samarbete i en kundtjänst som är under ständig utveckling.
Du kommer arbeta i en utvecklande miljö med flera Team Leader-kollegor Du ansvarar för agenternas välbefinnande och teamets resultat. Arbetstiderna är förlagda till dagtid, kväller och helger.
Viktiga ansvarsområden kommer vara:
-Personalansvar
-Skapa en inspirerande miljö med en öppen kommunikationskultur
-Sätta tydliga mål och följa upp dessa
-Styra och leda den dagliga driften och teamets prestationer
-Motivera medarbetarna och skapa ett högpresterande team
-Coacha medarbetarna och aktivt ge återkoppling på deras arbete
-Föreslå och organisera team-aktiviteter
Din profil
Du drivs av utmaningar, har ledaregenskaper samt förmågan och viljan att hitta nya vägar för att tillsammans med ditt team leverera uppsatta mål. Du är en energisk och positiv person med en god överblick som lägger vikt i att ditt team utvecklas. Du är intiativrik och kan prioritera under ett högt arbetstempo men ändå bevara ditt sinne för detaljer. Du är en teamplayer då den största delen av din arbetsvardag är att motivera och engagera ditt team och dina kollegor.
-Kunskap kring KPI:er inom operativ verksamhet
-God datorvana
-Utmärkt kommunikations- och ledarskapsförmåga
-Goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift
-Tidigare erfarenhet som Team Leader eller Supervisor betraktas som en merit
Ansök
Urval och intervjuer sker löpande.