OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vi är ett bolag inom Scantimagruppen som är specialiserade på CNC-och laserbearbetande maskiner.
Vår affärsidé är att erbjuda små och medelstora företag bra och kostnadseffektiva produkter inom CNC-, gravyr och laser, med fokus på maskiner.
Indukta Technologies AB startade sin verksamhet 2014 genom ett samarbete mellan CNC Machine AB och Indukta AB för att möta en ökande efterfrågan på marknaden.
Indukta Technologies AB ligger på Viared i Borås. Här finns även vår utställningshall med maskiner och tillbehör.
Läs mer om företaget på https://cncmachine.se/
Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att du arbetar strategiskt och långsiktigt med befintliga kunder samt kombinerar det med att aktivt söka och skapa framtida lönsamma affärsmöjligheter med nya kunder.
Du har ett övergripande ansvar för de målsättningar, strategier och riktlinjer som gäller inom ditt affärsområde.
Ditt arbete innebär en del resor och utförs mestadels ute hos kund som finns i hela Sverige. Vi uppskattar att det blir cirka 5 övernattningar/månad.
• Bred bearbetning av våra kunder och prospekts utifrån ett strategiskt, taktiskt och operativt perspektiv för ökad försäljning.
• Planera och genomföra kundmöten.
• Ansvarig för kalkyler, offerter och avtal i ditt ansvarsområde.
• Planera utskick, mässor/event och delta på dessa.
• Administrativa arbetsuppgifter.
• Hålla dig uppdaterad med den tekniska utveckling som berör branschen och våra kunder.
• Analysera försäljningsstatistik.
• Upprätta försäljningsbudget, som följs upp månadsvis, tillsammans med närmaste chef.
Vi erbjuder dig en nyckelroll i ett expansivt bolag med hög teamkänsla och goda möjligheter att utvecklas, ta ansvar och påverka.
Tjänstebil ingår.
Din profil
Vi söker dig som tycker att ett arbete innehållande kundrelationer och långsiktig försäljning är roligt och stimulerande. Som person är du förtroendegivande, driven och lösningsfokuserad och ditt stora engagemang och genuina intresse - gör att du lyckas i din försäljning!
Du arbetar självständigt med god planeringsförmåga och tar egna initiativ för att driva ditt arbete framåt. Erfarenhet från komplex försäljning och teknisk arbetslivserfarenhet är meriterande.
Din tekniska förståelse är god liksom din IT-vana och du hanterar Officepaketet obehindrat. Vidare krävs goda kunskaper i svenska och engelska i tal såväl som skrift då vi har kunder, leverantörer och systerbolag utomlands.
Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansök och läs mer via vår hemsida: www.soderco.se.
Sista ansökningsdag: 2022-11-06.
Ansökningarna behandlas löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag!
För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Jessica Jönsson på tel. 0707-27 90 99.
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.