Vi söker telesamordnare till Servicedesk Telefoni

Vi söker telesamordnare till Servicedesk Telefoni

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Servicedesk Telefoni har som uppdrag att ge användarsupport inom telefoni och ta hand om drift av Region Hallands telefonimiljö.

Avdelningen är en gemensam samlad kontaktyta för Tele-relaterade ärenden där vi ger support till alla medarbetare inom Region Halland samt en del av de privata vårdgivarna i Halland.

Vi söker nu dig som har intresse för att arbeta med Support och drift inom telefoni.

Arbetsuppgifter:

- Support – hjälpa våra användare med att lösa olika problem och beställningar.
- Drift – Ständig utmaning med incidenter som kräver analys och djupare felsökning tillsammans med bla leverantörer. Specialist inom olika område - ex för våra olika IT-system (Trio, TeleQ, mm).
- Delta och på sikt kunna driva mindre utvecklingsprojekt och utbildningsinsatser.

Det förekommer att du kan behöva åka ut till våra verksamheter för att stötta vidare i frågor som inte går att lösa över telefon.

Tjänsten gäller heltid dvs. 40 timmar/vecka.
Servicedesk Telefoni har öppet mellan 7:30-16:30.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning eller motsvarande samt innehar körkort B.
För tjänsten ser vi att du har erfarenhet inom IT/telefonisupportbranschen eller kundtjänst av sådan karaktär där du handlett över telefon och felsökt åt kund. Du har även erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem. För tjänsten förutsätter vi att du har goda datorkunskaper och vana av att använda Officepaketet samt i Windows.

Har du utbildning inom ITIL eller projektledning är det meriterande, lika så erfarenhet inom telefonistödsystem (ex Trio, Ascom Dectsystem eller TeleQ).

Vi söker dig som på ett tydligt och pedagogiskt sätt kan hänvisa kund genom telefon med instruktioner för att lösa uppkomna frågor och där du är lyhörd för kundens behov. Tjänsten kräver att du är kvalitetsmedveten och arbetar utefter våra tydliga rutiner och riktlinjer. Som person är du flexibel, självständig, tar ansvar för ditt arbete och har förmågan att hantera en pressad situation. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vårt erbjudande
För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.
Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd.

Om Region Halland


Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/

Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund.


Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Monica Ekström, Enhetschef (från vecka 32)
010-4410270
Harriet Stjärneborn, tf verksamhetschef
0709-209185
Linda Lord, vårdutvecklare
0700-82 21 99
Peter Hellman, tf sektionschef
0703-49 57 56

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regionservice
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 september 2023
  • Ansök senast: 18 september 2023

Besöksadress

Diariet, Regionens Hus
None

Postadress

Diariet, Regionens Hus
Mariestad, 54287

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024