OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kalix Tele24 rekryterar: Vi söker timanställda Telefonist/Kundservicemedarbetare
Kalix Tele24 erbjuder svarsservice i olika former. Från svarstjänst till att ta hand om hela växelfunktionen, dygnet runt, året om. Vi hjälper kunder att hantera olika typer av kundtjänstuppdrag, fullt ut, eller vid behov. Vår affärsidé lyder: "Med marknadens främsta medarbetare erbjuder vi kostnadseffektiv och flexibel kundkontakt."
Kalix Tele24s kunder är små och stora företag, myndigheter, regioner samt organisationer i Norden. Företaget grundades 1992 och har sedan dess byggt upp en gedigen erfarenhet av professionella svarstjänster för såväl privat som offentlig verksamhet. På huvudkontoret i Kalix samt kontoren i Haparanda och Stockholm finns idag ca 165 medarbetare.
Besök gärna vår hemsida samt våra sidor på Linkedin och Facebook.
Har du ett stort intresse för service och vill jobba med kundbemötande? Är du driven och har en härlig positiv energi som du vill dela med dig av till kunder och kollegor? Kanske önskar du kombinera studier, annat arbete, pension etc. med att arbeta extra? Då är detta något för dig!
Vi söker dig som vill arbeta som timanställd telefonist/kundservicemedarbetare. Som timanställd lägger du själv in när du är tillgänglig för arbete och bokas därefter in för arbetspass utifrån verksamhetens behov.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som växeltelefonist och/eller utföra olika kundtjänstärenden på distans åt våra
kunder. Som ”ansiktet utåt” för våra kunder så ställer vi höga krav på din förmåga att bemöta de
inringande på ett professionellt och serviceinriktat sätt. I rollen ingår även administrativt arbete t ex att
besvara mejl och chattar. Dina främsta arbetsverktyg är dator och telefon vilket kräver att du är en van
datoranvändare samt har lätt för att lära dig nya system.
Vi söker dig som
Är serviceinriktad och gillar att uppfylla kundernas krav på kvalitet och service. Du är duktig på att
kommunicera både muntligt och skriftligt och tycker om att ha kundkontakt. Du vill bidra till dina
kollegors trivsel samt är ansvarsfull, positiv och flexibel.
Som timanställd är det bra om du kan arbeta minst 25% för att bibehålla kompetens.
Bokning sker alltid utifrån din tillgänglighet som sedan matchas med företagets behov. Önskar du arbeta mer än 25% så finns möjligheten om din tillgänglighet och vårt behov matchar varandra.
Kvalifikationer
- Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
- Har minst godkända gymnasiebetyg eller motsvarande.
- God datorvana.
Meriterande
- Erfarenhet från serviceyrken eller vården.
- Goda kunskaper i norska och/eller finska.
Stor vikt kommer att läggas på attityd och dina personliga egenskaper.
Villkor
Timanställning.
Arbetstiden kommer vara efter behov dagtid, kvällstid och helger.
Placeringen sker på något av våra kontor i Kalix eller Haparanda.
Start enligt överenskommelse.
För rätt person finns goda möjligheter till fortsatt anställning.
Kalix Tele24s Akademi
Som nyanställd hos Kalix Tele24 genomgår du en utbildning. Utbildningen är såväl teoretisk som
praktisk och innehåller moment som medlyssning, kompetenstester samt coachning, individuellt och i
grupp. Utbildningen genomförs i flera steg och inleds med teori i grupp. Detta varvas efterhand med
praktik i växeln, med stöd av en mentor, för att sedan övergå till egen praktisk utövning. Utbildningen är drygt 2 ½ vecka. Fördelaktigt om du kan utbildas delvis under dagtid.
Har du frågor kontakta:
Linda Johansson, HR-Specialist, 020-69 00 00 eller linda.m.johansson@kalixtele24.se
Facklig företrädare: Unionen, unionen@kalixtele24.se
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med
olika bakgrun...
Läs mer på https://hpr.to/j21493
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Johansson
linda.m.johansson@kalixtele24.se