OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi behöver stärka upp med fler timanställda och vi söker nu timanställda till vår beställningscentral på Hallandstrafiken!
Du gillar
att möta och hjälpa människor
att hitta lösningar som passar varje kunds unika förutsättningar
att hjälpa resenärer i kniviga och stressiga situationer
att bidra till ett mer hållbart Halland
Är det check på dessa punkter så har du ett varierande, utmanande och framför allt, väldigt roligt jobb hos oss!
Beställningscentralen
Vi fungerar som bokningscentral för länets sjukresor och färdtjänstresorna i Laholms, Halmstad, Falkenbergs, Varbergs och Hyltes kommuner. Du kommer som beställningsmottagare att ta emot inkommande samtal. Din uppgift blir att hjälpa kunderna på bästa sätt med deras frågor och önskemål samt att erbjuda dem service när det gäller bokning av resor. Telefonen och datorn blir dina främsta arbetsredskap. Du har din placering på huvudkontoret i Falkenberg. Vi har verksamheten öppen året runt, alla dagar i veckan, vilket innebär att du får varierande arbetstider d.v.s. dag- kvälls- och helgtjänstgöring. Timanställningen beräknas starta i januari.
Det här erbjuder vi dig
Alla former av anställningar hos oss på Beställningscentralen börjar med sex veckors introduktionsutbildning på heltid, för att du ska känna dig trygg i dina arbetsuppgifter. Medarbetarnas hälsa främjar vi genom friskvårdsbidrag. Vårt huvudkontor är centralt beläget i Falkenberg vid Bussterminalen, granne med gamla tågstationen. Det innebär att det är enkelt att ta sig till jobbet. Dessutom erhåller du ett resekort som löneförmån som gör att du kan åka kollektivt! Under pandemin bedrivs delar av avdelningens arbete på distans.
Har du vad som krävs?
För att jobba i vår Beställningscentral krävs det att du har minst gymnasieutbildning. Då du kommer att ha stor kontakt med kunder, kollegor och chefer internt samt samarbetspartners runt om oss, lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Förutom att du är noggrann och mycket serviceinriktad, har du en god kommunikativ förmåga och är engagerad i det du har för händerna. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska språket och goda kunskaper i engelska språket. Men kanske viktigast av allt är att du alltid har allt fokus på kunden och viljan att hjälpa och stödja kunden i den aktuella situationen.
Övrigt:
Vi har löpande urval så skicka snarast in din ansökan via mail till rekrytering@hlt.se, dock senast den 30 november 2020. Märk mailet med ”Tim Beställningscentralen”.
Välkommen med din ansökan!
Vi har tagit ställning till våra rekryteringskanaler så vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
För oss står kunden och kundbemötandet i fokus. Vi är med kunden genom hela resan, med alla produkter och tjänster som behövs för resandet.
2019 gjordes över 20 miljoner resor med Hallandstrafiken. Under 2020 har världspandemin påverkat resandet med kollektivtrafiken mycket kraftigt och resandet har därför minskat under 2020. Vi erbjuder tågtrafik med Öresundstågen, Krösatågen, Pågatågen och Västtågen. Busstrafik i form av linjetrafik och skolskjuts, och anropsstyrd trafik som inkluderar färdtjänst, sjukresor och närtrafik.
Idag är vi strax över 85 medarbetare. Vi arbetar med allt från trafikplanering och trafikutveckling till IT-lösningar, miljö, ekonomi, information och marknadsföring. Vi är dessutom bokningscentral för länets sjukresor och för färdtjänstresorna i Laholms, Halmstads, Falkenbergs, Varbergs och Hyltes kommuner. Vi har också fem kundservicebutiker som säljer resor inom och utanför Halland.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Pia Andersson
0346-712 555
0707707812
IT-chef Jarl-Arne Leek
0346-712 580
SACO Jesper Andersson
0346-712 541
VISION Cecilia Häägg
0346-712 500
Butiksansvarig Monika Knutsson
0346-712 566
Chefsrekryteringskonsult Angela Ekelöf
0340-664271
Rekryteringskonsult Angela Ekelöf
0340-664271