OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Järfälla kommuns Servicecenter har funnits sedan 2010 och besvarar frågor om kommunens alla verksamhetsområden. Servicecenters målsättning är att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. Vi tar emot telefonsamtal, personliga möten och e-post från invånare, företagare och besökare.
Nu behöver vi stärka upp med fler timvikarier som är serviceinriktade och noggranna till svarsgruppen Barn, utbildning, kultur och fritid. Ett perfekt arbete för dig som vill ha ett socialt jobb och som är intresserad av att jobba med frågor inom dessa områden.
Vi söker dig som kan hoppa in med kort varsel för att täcka upp vid sjukdom och annan frånvaro under året. Längre perioder av jobb förekommer vid skollov och semestrar.
ARBETSUPPGIFTER
Som timvikarie hoppar du in som servicehandläggare vid behov och arbetar med att ge kvalificerad information, vägledning och rådgivning till de som kontaktar kommunen. I denna tjänst besvarar du främst ärenden inom områdena barnomsorg, skola, vuxenutbildning, kultur och fritid men även allmänt om kommunen.
Tjänsten innefattar mycket kontakter med medborgare och andra som kontaktar en kommun och det är därför av yttersta vikt att du bemöter alla som kontaktar oss på ett trevligt och professionellt sätt. Du loggar alla samtal och ärenden i vårt ärendehanteringssystem Helpdesk.
Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens och ett utvecklande arbete.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha:
- gymnasieutbildning
- tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete
- mycket god datorvana, erfarenhet av Office-paketet & informationssökning
- erfarenhet av att arbeta med telefoni och ärendehanteringssystem
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska och i både tal och skrift
- förmåga att samtidigt som du för ett samtal, arbeta i IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data.
Vi ser gärna att du:
- kunskaper om hur en kommun är uppbyggd, strukturerad och dess beslutsvägar.
- har tidigare erfarenhet av att hantera kundärenden via epost, samtal och/eller besök
- har arbetat med vägledning och rådgivning på webb eller via sociala medier
- kan du ytterligare språk, gärna finska, är det meriterande
Personliga egenskaper:
Som servicehandläggare arbetar du brett med alla frågor som rör flera förvaltningar, du behöver därför vara nyfiken på att lära dig de olika områdena, samt vara beredd på att ta initiativ till och samarbeta med andra för att hjälpa medborgaren. Du behöver vara noggrann och van vid att dokumentera. Att du har en hög servicenivå ser vi som en självklarhet, även när arbetstempot periodvis är högt. Vi arbetar aktivt med att ha ett gott bemötande och vi genomför därför kundnöjdhetsundersökningar efter varje samtal.
Du förstår verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du bidrar med energi och förblir motiverad att slutföra arbetet på ett bra sätt även om du stöter på hinder. På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utveckla. Därför är det viktigt att du också är en flexibel person som gillar förändring.
ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef "Stöd och omsorg" Yaël Edvardsson
Servicecenterchef Sara Lindgren
Rekryterare Frida Lönnbom
08-580 290 92
Tf. Gruppchef Åsa Otterbjörk
utbildningsansvarig Elena Buzakova
085809092
Gruppchef Jannika Hedberg
utbildningsansvarig Elena Buzakova
0858029092
Gruppchef Mia Hagman
Utbildningsansvarig Malin Nordh
0858029092