Vi söker timvikarier som personlig assistent till våra kunder i Skellefteå!

Vi söker timvikarier som personlig assistent till våra kunder i Skellefteå!

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu personliga assistenter för timvikariat som vill arbeta med våra kunder i Skellefteå. I denna roll kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.

Om tjänsten
Vi har flera kunder i behov av fler timvikarier där arbetstiderna är varierade och är du intresserad av jobb hos flera av våra kunder så är det uppskattat. 

I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att:
- hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor
- vara behjälplig vid kundernas aktiviteter utanförhemmet, t ex promenader 

Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Tjänsterna innebär ett flexibelt arbete under dagtid, kvällstid och nattid  på vardag eller helg. Vi tillämpar anställningsformen "timanställning".
Lön:Timlönen är fast enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Tillträde omgående. 

Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social och som är van vid att ta ett stort ansvar. Du är flexibel och kan hoppa in med kort varsel. 

För dessa tjänster är det en fördel om du har:
- goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- B-körkort

Detär även meriterande om du har:
- erfarenhetav en liknande roll

Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordisktomsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete.Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobbasom personlig assistenthos oss på Humana HÄR

Vadhänder nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankIDoch godkänner att använda ditt BankIDi tjänsten.

Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/Blanketten du ska välja heter Arbeta med barn med funktionsnedsättning (442.9).

Vill du vetamer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2021
  • Ansök senast: 30 november 2021

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


13 november 2024

Vikarier hos man i Rättvik

Vikarier hos man i Rättvik

13 november 2024

13 november 2024