OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Friab
Vi verkar för att förändra livet för barn, unga och vuxna som behöver omsorg, omtanke och behandling som leder till positiv förändring. Med hög kompetens, stort engagemang och ett varmt bemötande arbetar vi för att skapa en positiv miljö med individen i fokus. Friab grundades år 2001 och består av flera specialiserade verksamheter som tillsammans utgör en organisation med stor bredd.
Om verksamheten
Ollestad är ett behandlingshem med hög kompetens inom KBT, missbruksvård och neuropsykiatri. Vi arbetar målinriktat med behandling, utredning och rehabilitering för en hållbar återanpassning till samhället. Inom verksamheten finns 17 platser. Ollestad erbjuder hela vårdkedjan i form av HVB, familjehem, utsluss och träningsboenden. Detta för att kunna ge den enskilda individen de bästa förutsättningarna för att lyckas med förändringsarbetet. Arbetet bedrivs utifrån vår värdegrund som innebär att vi ser hela människan utifrån dennes enskilda behov. Detta uppnås genom kontinuerligt alliansskapande, enskilda samtal och klientinflytande.
Om tjänsten - timvikarie behandlingsassistent
Som behandlingsassistent ansvarar du för att medverka till att skapa en trygg och utvecklande miljö med tydlig struktur och förutsägbarhet. Du ska ha lätt för att skapa förtroendefulla relationer samtidigt som du kan sätta gränser. Du skall inge förtroende och aktivt arbeta med att stödja den enskilde att upprätthålla en adekvat allmändaglig livsföring.
Om dig
Som person är du engagerad och ansvarstagande med förmåga att arbeta självständigt såväl som i team för att uppnå uppsatta mål. Flexibilitet och samarbetsförmåga är helt nödvändiga egenskaper. Du är tydlig och beslutsam, har hög integritet, är professionell och respektfull i ditt bemötande. Du känner arbetsglädje samt gillar ett högt tempo med fokus på lösningar. Du är prestigelös och tycker om att lära dig nya saker.
Du behöver vara förberedd på att kunna hantera svåra situationer så som att möta våra klienter när de är nedstämda såväl som upprörda. Du ska kunna hantera stressfyllda situationer och ha modet att sätta gränser och vara konsekvent i ditt arbete med våra klienter även under svåra stunder. I arbetet ingår också att upprätthålla vardagliga rutiner och struktur så som tex städ, matlagning, att hämta och lämna klienter osv.
Erfarenhet av liknande tjänst samt relevant utbildning såsom tex socionom, socialpedagog eller omvårdnadsutbildning är önskvärt.
Sök tjänsten senast 2022-11-30. Rekrytering kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden. Som ett led i rekryteringsprocessen kommer även personlighetstester att tillämpas. Den som erbjuds anställning krävs enligt lagen om registerkontroll utdrag ur rikspolisstyrelses belastningsregister.