OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skånes Kommuner är en medlemsorganisation för de 33 skånska kommunerna. Vi är en politiskt styrd organisation och vår styrelse består av förtroendevalda från våra medlemskommuner.
Brinner du för ehälsa och vill bidra till att vårdpersonalen har tillgång till rätt information i rätt tid för att säkerställa rätt vård från våra kommuner till alla som bor i Skåne?
Vi arbetar med administrativt och strategiskt stöd till de skånska kommunerna kring nationella och regionala ehälso- och infrastrukturtjänster. Nu söker vi en tjänsteförvaltare som tillsammans med övriga i arbetsgruppen kommer att arbeta med kvalificerat användarstöd och förvaltning. Många av tjänsterna är direkt kopplade till kommunernas vårduppdrag och vi ser därför gärna sökande med god inblick i den kommunala vård och omsorgen samt lagstiftningen inom området.
ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget blir du en del av gruppen som arbetar med strategiskt digitaliseringsarbete, systemutveckling och tjänsteförvaltning. I ditt uppdrag kommer du att ha olika roller och arbetsuppgifterna kommer att vara av olika karaktär, allt från administrativa till strategiska.
Exempel på arbetsuppgifter är att:
• Arbeta med användarstöd och ärendehantering till våra medlemmar
• Genomföra utbildningar i tjänstekortutgivning och kataloghantering
• Delta i och ibland hålla i regelbundna nätverksträffar för medlemmarna
• Arbeta med verktyg och tjänster som HSA-katalog, SITHS-tjänst, Mina planer, NPÖ, Pascal, Komkat, samt kringliggande och tillkommande tjänster.
• Ansvara för förvaltning och utveckling av vår regionala HSA-katalog Komkat, inklusive att ansvara för den löpande kontakten med systemleverantörer
• Delta i relevanta nationella/regionala nätverk
• Arbeta med utveckling av rutinbeskrivningar och manualer för berörda tjänster
• Arbeta med årliga revisioner av medlemmarna avseende de nationella identifikations- och behörighetstjänsterna
• Projekt- och processledning
KVALIFIKATIONER
Önskvärd kompetens
• Relevant högskoleutbildning eller av arbetsgivaren bedömd relevant erfarenhet
• Erfarenhet från kommunal eller regional hälso- och sjukvård eller socialtjänst
• Intresse för förvaltning och utveckling av digitala tjänster och system
• Erfarenhet av dokumentations-/ärendehanterings-/supportstödsystem
• Erfarenhet av projekt- och/eller processledning
Personliga egenskaper
• Ett genuint intresse i att hjälpa och leda andra
• Förmåga att uttrycka dig på ett pedagogiskt sätt
• God social förmåga och lätt att ta och skapa kontakter
• En god känsla för struktur och ordning
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Vi fäster särskild vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Tjänsten är placerad i Lund men verksamhetsområdet är hela Skåne.