OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ramböllkoncernen har ca 6 700 engagerade medarbetare.Vi är ett ledande kunskapsbaserat företag som är verksamt i ett brett internationellt perspektiv med 116 kontor i Norden och Storbritannien och 24 permanenta kontor i övriga världen.Vi erbjuder rådgivande ingenjörs- och konsulttjänster inom byggande, infrastruktur, industriella processer, energi, vatten och miljö, telekommunikation, management och IT.Vi på Ramböll är övertygade om att kunskap bara har ett värde om den delas med andra.Därför, är vår målsättning oavsett hur avancerade lösningar vi arbetar med, mycket enkel: att bidra och skapa bättre levnads- och arbetsförhållanden för fler människor.EMM Bolaget är ett helägt dotterbolag till Ramböll Telecom, som är en del av Ramböllkoncernen.EMM har funnits sedan 2001 och består av 5 medarbetare med stor kompetens inom rådgivning kring telekom och data.Sedan starten har vi gjort ca 1 000 upphandlingar i Sverige och Norden.Vi sitter i Rambölls lokaler på Kapellgränd på Södermalm i Stockholm tillsammans med Ramböll Telecoms 15 medarbetare.Vår affärside är att erbjuda kunder en komplett och kundunikt beslutsunderlag för effektiva telekom och datalösningar, där vår målsättning är att uppdraget ska ge kunden en god översikt över telekommarknadens teknikval och kostnadsbild i relation till sina egna behov och förutsättningar. Nu befinner vi oss i ett expansivt skede och planerar att utöka vårt säljteam i region Stockholm med två personer och region Sverige med en person.Om jobbet Som kundansvarig för små och medelkundssegmentet i region Stockholm eller region Sverige kommer du att ha ansvar för egna kunder och driva projekt utifrån kundens behov.Projektet kan innefatta upphandling och granskning av befintlig avtalsstruktur, behovsanalys och upphandling av infrastruktur såsom växelfunktion Arbetet innebär en införsäljningsfas, med kundbesök och uppföljning samt en presentation av analys vid avslutsmöten.Det är viktigt att du tycker om att knyta nya kontakter och möta personer i ledande ställning på företag. Din profil För att göra ett bra jobb tror vi att du behöver vara en strukturerad och målinriktad person som kan driva flera samtidiga försäljningsprocesser från början till slut.Ett plus är att du har säljerfarenheter och motiveras av att skapa och driva affärer.En viss analytisk förmåga är ett krav, då det är en del av den tjänst vi erbjuder.Kompetens inom telekommarknaden eller data/växelkommunikation är ett plus.Kunskaper inom de vanligaste officeprogrammen är ett krav.Vi tror att du är 25 år eller äldre och affärsmässig i din framtoning. Vi erbjuder * Vi ger möjlighet till utveckling med stor frihet under eget ansvar.* Provanställning med möjlighet till fast efter 6 månader.* Grundlön och en resultatbaserad del.* Tjänsten är på heltid med anställning från mars.