OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi tre Supporttekniker för längre konsultuppdrag. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att ta emot felanmälan från företagskunder inom Datacom-området.Arbetet omfattar registrering av felanmälan, analysera och lösa såväl enkla som komplicerade kundproblem enligt beskrivna metoder och fjärravhjälpning av fel.Vidare ska du dokumentera nya lösningar och utbilda och informera dessa till berörda inom din arbetsgrupp. Vi söker dig som har en högskoleutbildning och/eller relevant arbetslivserfarenhet inom motsvarande IT-teknik.Du är en mycket van PC användare och har goda kunskaper i gällande stödsystem och PC som arbetsverktyg.Givetvis är du en serviceinriktad person som snabbt kan sätta sig in i kundens problematik.Vidare ser vi att du är analytisk och noggrann och har goda kunskaper i engelska. Arbetstiderna kan variera en hel del och vara förlagda till såväl dagtid, kvällar, nätter som helger och därvid omfatta bl a skiftgång och att finnas tillgänglig under vissa tider/perioder. Låter det intressant? Koncernen Adecco SA är världens största aktör inom rekrytering, konsulting och bemanning med ca 6 600 kontor i ca 70 länder spridda över hela världen, se www.adecco.com Adecco är registrerat i Schweiz och noterat på Swiss Exchange och på Euronet Premier Marche.År 2007 uppnådde koncernen en omsättning på ca 196 miljarder SEK. I Sverige finns Adecco Sweden AB med fler än 50 kontor spridda över hela landet från Gällivare i norr till Trelleborg i söder.Omsättningen år 2007 uppgick till ca 2,4 miljarder SEK.