OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 13 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?
Enheten Programutbetalning inom Arbetsförmedlingens Ekonomiavdelning består av fem sektioner belägna i Falun, Kalmar och Kristinehamn. Vi är i dag ca 140 medarbetare. Vi ansvarar bland annat för ekonomiadministrationen av arbetsmarknadspolitiska program, ekonomisupport, kontroller och återkrav av felaktiga utbetalningar.
Vi söker nu två medarbetare till sektionen Återkrav i Falun under perioden augusti-december.
Arbetet innebär:
- att utreda återbetalningsskyldighet inom området Etableringsersättning
- kommunicering inför beslut och beslutshantering
- handläggning av ärenden i ett ärendehanteringssystem
- kontinuerlig dokumentation, diarieföring och kundkontakter
Kvalifikationer
• Treårigt gymnasium
• Erfarenhet av Arbetsförmedlingens datasystem SSM, Åtgärd och AFDia är meriterande.
• Det är meriterande om du har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkar enskilda, gärna på en myndighet.
• Vi förutsätter att du har god datorvana och kunskaper i MS Office.
Personliga egenskaper
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift samt har en hög läsförståelse
• Du har god förmåga att snabbt sätta dig in i nya uppgifter och du är flexibel
• God förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat
• God analytisk förmåga
• God förmåga att arbeta strukturerat, noggrant och självständigt
• God samarbetsförmåga
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Tjänsten som återkravshandläggare är en tidsbegränsad anställning. Tillträde i augusti tom 31 december 2015. Omfattning heltid. Placeringsort Falun.
Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer AF-2015/297957 senast 2015-06-18. Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Fyll i formuläret och besvara frågorna. Bifoga CV där du beskriver relevant utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.
Kontaktpersoner:
Sektionschef, Staffan Jansson, 010-488 63 09
ST, Ann-Catrin Backlund, 010-487 09 49
SACO, Eva Domeij, 010-486 22 29
SEKO, Raoof Naghsbandi , 010-486 74 14
HR partner, Lena Bröderman 010-487 41 03
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740