OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20210619
Arbetsuppgifter
Ekonomienheten samordnar och stödjer förvaltningen inom budget, redovisning, projektportföljen, fastighetsdeklarationer och lokalfrågor. I enheten ingår redovisnings- och investeringssektionerna. Här kommer du få 24 kollegor som tillsammans har en bred kompetens och ett stort engagemang. Vi söker nu två vikarierande ekonomer, en till respektive sektion, då två av våra medarbetare blir föräldralediga.
Som ekonom hos oss kommer du främst att arbeta med ordinarie ekonomiarbete såsom löpande redovisning, månads- och årsbokslut samt konto- och motpartsavstämningar så väl som planering och uppföljning. Det kan även förekomma andra arbetsuppgifter där man samarbetar över ekonomisektionerna och enhetsgränserna, t.ex. gemensamma utvecklingsaktiviteter, informera om ekonomifrågor i verksamheten eller förändring av projektrutiner.
I en av tjänsterna kommer du även att stötta i arbetet med anläggningsredovisningen, där även mer projektnära arbetsuppgifter ingår såsom prognosinlämning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen på minst 180hp inom ekonomi. Du har erfarenhet av arbete som ekonom där du arbetat med redovisning, avstämningar och bokslut. Rollen som ekonom kräver att du har goda kunskaper i Officepaketet men framförallt Excel.
Det är meriterande om du har erfarenhet av ekonomiarbete inom kommunal verksamhet. Har du erfarenhet av Ekot/Raindance är detta meriterande och likaså erfarenhet av Qlikview/QlikSense. Har du erfarenhet av anläggningsredovisning är detta meriterande för en av tjänsterna.
För att lyckas i tjänsten behöver du vara strukturerad, noggrann och ha lätt för att se helheten samtidigt som du ska vara tålig och ha en förmåga att ibland arbeta med enformiga arbetsuppgifter. Vi söker dig som är driven och vill vara med att utveckla både processer och arbetssätt.
Då tjänsterna har många interna kontaktytor behöver du ha god samarbetsförmåga och ha lätt för att skapa goda och varaktiga relationer. Du har goda kunskaper i svenska och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift.
Om arbetsplatsen
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
På uppdrag av tekniska nämnden äger, utvecklar och förvaltar fastighets- och gatukontoret stadens mark. Genom en effektiv och modern organisation möjliggör vi ett gott stadsliv för Malmöborna och stadens näringsliv. Vi bygger en stad.
Våra värderingar bygger på människors lika värde och vi tycker att det är viktigt med en balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du en spännande och dynamisk arbetsplats med trygghet genom kollektivavtal samt förmåner som friskvårdbidrag, flexibel arbetstid, möjlighet till semesterväxling m.m.
Information om tjänsten
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 2
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media-säljare, rekryteringssajter och liknande.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta nedan nämnda kontaktpersoner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98