Vi söker två enhetschefer till Myndighet och Uppdrag funktionsnedsättning

Vi söker två enhetschefer till Myndighet och Uppdrag funktionsnedsättning

Arbetsbeskrivning

Är du en strukturerad, kommunikativ person som trivs med att leda andra människor? Har du tidigare erfarenhet av ledarskap och brukare med funktionsnedsättning och/eller psykisk ohälsa?
Då kan vi vara rätt för varandra!


Vi söker nu en enhetschef för Socialpsykiatri med ansvar för uppstart av nytt socialpsykiatriboende, befintligt socialpsykiatriboende samt boendestöd och ledsagning. Vi söker även enhetschef för uppstart av ny gruppbostad § 9:9 LSS och delat ansvar för kommunens personliga assistans.

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!
Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete som vi gör tillsammans, varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom ett professionellt och respektfullt bemötande.

Arbetsplats
Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar Myndighet och Uppdrag Funktionsnedsättning (MoUf), Äldreomsorg samt .Egen försörjning/Individ och Familj (IFO)

Avdelningen uppdrag utgår från biståndsbeslut fattade enligt IBIC.
Vi stödjer brukare till att leva ett självständigt liv med inflytande och delaktighet i vardagen, där omsorgen ska präglas av trygghet, självbestämmande och integritet. I våra verksamheter hittas grupp-/servicebostäder, Socialpsykiatribostäder, korttidsvistelse, daglig verksamhet/sysselsättning, avlösar- och ledsagarservice, kontaktpersoner, personlig assistans samt boendestödsinsatser.

Utifrån förändringar i organisationen söker nu Myndighet och Uppdrag Funktionsnedsättning två drivna enhetschefer som vill bidra med engagemang och kompetens till socialpsykiatri- och funktionsnedsättningsområdet.
Vi kommer starta upp två nya boenden, ett Socialpsykiatriboende (SoL) samt en gruppbostad (LSS), där du som enhetschef ges unik möjlighet att vara med och forma verksamheten från start.

Arbetsuppgifter
Tillsammans med avdelningschef, sex andra enhetschefer samt avdelningsekonom och utvecklingssekreterare ingår du i samt tar aktiv del i avdelningens ledningsgrupp. Samtliga enhetschefer täcker varandras uppdrag vid frånvaro.

Som enhetschef är du drivande vad gäller framtagandet av processbeskrivningar, rutiner och nya arbetssätt. Med engagemang och erfarenhet hanterar du personal-, ekonomi-, arbetsmiljö och utvecklingsansvar.
Du ansvarar för att rätt kompetens finns i verksamheten och avancerad schemaläggning, rekrytering, utbildning samt samverkan med andra enheter och huvudmän är en del av din vardag. Därtill rapporterar, analyserar och omvärldsbevakar du för att möjliggöra att verksamheten kvalitetssäkras och utvecklas.

Utifrån politiskt satta mål planerar du verksamheten för måluppfyllelse i kvalitet och en ekonomi i balans med bibehållet brukarfokus.

Kvalifikationer
Vi söker dig med socionom/beteendevetarexamen (alternativt annan utbildning vilken arbetsgivaren bedömer som likvärdig). Du har tidigare arbetat i arbetsledande befattning och har fleråriga erfarenheter av arbete med personer med funktionsnedsättning och/eller psykisk ohälsa. Du kan handleda och stötta medarbetare i det dagliga arbetet. Du uppfattas som trygg och tydlig och har samtidigt förmågan att aktivt lyssna och analysera de behov du möter. Du behärskar det svenska språket väl samt ha en god förmåga att kommunicera med andra både i tal och skrift.

För att trivas hos oss har du en positiv inställning, humor samt högt ställda ambitioner och vilja att driva avdelningen framåt. Du har ett pedagogiskt förhållningssätt med förmåga att se möjligheter och kan skapa delaktighet och engagemang i din omgivning. Du tar en aktiv roll i vår ledningsgrupp, kommunicerar på ett tydligt sätt och har tidigare erfarenhet av att leda och samverka med andra människor.

Då vår omvärld och verksamhet är i ständig förändring söker vi dig som är utvecklingsinriktad, kreativ och strukturerad samt har intresse av att leda andra i socialt arbete. För att lyckas i uppdraget bör du ha erfarenhet av budgetarbete, förändrings- samt utvecklingsarbete och verksamhetsledning. Du är en god förebild för dina medarbetare, har ett positivt förhållningssätt och företräder Flens kommun med dess policy samt värdegrund.
God datorvana och körkort är ett krav. Det är ytterligare meriterande om du har erfarenhet av IBIC. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet!

Övrigt
Flens kommun ser sig som en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering med lika möjligheter för alla. Vi tillämpar individuell lönesättning och flexibel arbetstid. Vi erbjuder även semesterväxling samt subventionerad friskvård.
Tjänsterna är tillsvidareanställningar om 100%.
Som chef i Flens kommun arbetar du utifrån så kallad förtroendearbetstid (oreglerad arbetstid).

Sista ansökningsdag 20-05-31. Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen.
Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flens Kommun
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 maj 2020
  • Ansök senast: 31 maj 2020

Liknande jobb


Enhetschefer

Enhetschefer

13 december 2024

Områdeschef inom vård och omsorg

Områdeschef inom vård och omsorg

11 december 2024

22 november 2024

15 november 2024