OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker två inköpare till kund i Västerås!
Vi söker just nu två operativa inköpare till en enhet hos vår kund i Västerås. Tjänsten är på uppdrag och varar till 2023-09-30 med god möjlighet till långsiktig förlängning. Här finner du ett starkt team med högt i tak och gott ledarskap!
Välkommen med din ansökan till oss på Lernia Bemanning AB!
Om jobbet som inköpare
Som operativ inköpare är du ansvarig för att tillhandahåll intern och extern kundsupport (t.ex. teknisk, beställningshjälp, betalningsrelaterad assistans) och samordna med relevanta resurser för att ha fullständigt ärendeägande och för att öka kundnöjdheten. Du säkerställer lösning av kundproblem (t.ex. order, teknisk, betalning) genom att samordna med försäljning, drift, Supply Chain Management och andra interna och/eller externa team. Du kommer även ansvara för att koordinera lösningar med kundservice och/eller reservdelsteam.
Arbetsuppgifterna är i stora drag att:
• Registrera och hantera inköp i SAP – både interna och externa leveranser
• Övervaka köp (Undersöka leveranser, få orderbekräftelse, dokumentera viktig information om köp)
• Begär nya leverantörer
• Samarbete med orderavdelning, strategiska inköp och övrig organisation
• Hantera leverantörsfakturor
• Vara länken mellan leverans och leverantör
• Rapportera leveransförseningar till orderhantering
• Övervaka leveransbrevlådan
• Delta i förbättringsarbete
• Bygga nätverk internt och externt
Är du rätt för rollen som inköpare?
Vi söker en kommunikativ person som har förmåga att få saker att hända och följer upp arbete noga. Du har en stark analytisk förmåga och ett resultatorienterat förhållningssätt för att lösa problem och leverera till mål. Du agerar på ett professionellt, lättförståeligt och övertygande sätt. Du är van vid att arbeta självgående och är driven och prestigelös i ditt arbetssätt. Du är en sann lagspelare och redo att arbeta i en internationell affärsmiljö.
Formellt sett har du:
- Arbetslivserfarenhet inom inköp/försörjningskedja/materialplanering eller relaterade områden, gärna från tillverkningsindustrin.
- Relevant utbildning alt. motsvarande arbetslivserfarenhet
- God kommunikations- och presentationsförmåga på både svenska och engelska
- Kunskaper i MS Office och Excel
* Erfarenhet av SAP MM Module är en stor fördel.
Intresserad?
För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan. Vänligen kontakta rekryterare Alexandra Kung via e-post: alexandra.kung@lernia.se om du har några frågor eller funderingar.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Vi ser fram emot din ansökan!
Övrigt
Uppdrag: 2023-03-06 till 2024-03-04 men mycket god möjlighet till långsiktig förlängning
Placeringsort: Västerås
Tillsättning: omgående/enligt överenskommelse
Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson