OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-support är en del av Järfälla kommuns DIIT-avdelning (Digitalisering, Innovation och IT) och har som målsättning att ge bästa möjliga service och stöd till kommunens anställda och externa utförare. Vi är ett härligt team på nio personer som ger användarstöd till över 5000 användare!
ARBETSUPPGIFTER
Du är den första och viktigaste kontakten för alla medarbetare i kommunen vad gäller deras IT-frågor.
• Tar emot och registrerar inkommande ärenden via telefon, mail och besök hos oss.
• Ger support, användarstöd och information
• Felsöker och åtgärdar incidenter
• Hanterar beställningar
• Samarbetar och samverkar med resterande på avdelningen samt systemförvaltare och outsourcingleverantörer
• Tar ett helhetsansvar för samtliga inkomna ärenden och ser till att det löses och att våra användare får den hjälp de behöver.
KVALIFIKATIONER
Vi vill börja med att poängtera att detta är en junior tjänst så vi kräver inte år av erfarenhet men vi söker dig som stämmer in på samtliga nedanstående punkter:
• tidigare erfarenhet av att arbeta som IT-supporttekniker
• erfarenhet av felsökning och support i Microsoftmiljö
• mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper!
Som IT-supporttekniker kommer du i kontakt med anställda i hela kommunen. Vi arbetar aktivt med att ha ett gott bemötande och vi vill att du också tycker att det är viktigt i kontakten med andra. Du gillar kombinationen av teamwork och enskilt arbete/ansvar.
Har du ovanstående och ett genuint intresse för att hjälpa människor? Då har vi en arbetsplats med ett härligt team redo för dig!
ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation och goda utvecklingsmöjligheter. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.