Vi söker två kommunikatörer med goda webbkunskaper

Vi söker två kommunikatörer med goda webbkunskaper

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen i Dalarnas län är en statlig myndighet som finns nära människorna i vårt län. Vi är en viktig länk mellan länet och regeringen, riksdagen och andra myndigheter. Vår uppgift är att säkerställa att nationella mål och uppdrag genomförs regionalt och med hänsyn till förutsättningarna i just vårt län. Vårt arbete bygger på en samsyn kring mål och prioriteringar och utgår från de fyra ledorden rättssäkerhet, kunskap, samarbete och bra bemötande.

ARBETSUPPGIFTER
Länsstyrelsen i Dalarnas län behöver tillfälligt förstärka med två kommunikatörer under 2022. Som kommunikatör hos oss utgör man stöd till hela organisationen med kommunikationsplanering och operativt arbete. Det kan röra sig om produktion av innehåll till våra digitala kanaler, planering av kommunikationsinsatser tillsammans med våra olika enheter, underlag till pressinformation och stöd i textproduktion av olika slag.
Länsstyrelsens huvudkanal är vår externa webb. Den är en viktig länk mellan oss och medborgarna i vårt län. Innehållet på webben ska vara lätt att hitta och lätt att ta till sig. Goda kunskaper i det svenska språket och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är därför ett krav.
Du behöver ha god erfarenhet av webbpublicering och då gärna Site Vision som är plattformen för både vår externa webb och vårt intranät. Du behöver ha goda kunskaper i Indesign och Photoshop liksom erfarenhet av kontakter med tryckerier och kommunikationsbyråer.
Till din hjälp kommer du att ha övriga kommunikatörer vid enheten.

KVALIFIKATIONER
Krav:
-Kommunikations-, media- eller journalistutbildning från universitet/ högskola eller annan erfarenhet vi bedömer vara likvärdigt.
-Erfarenhet av att arbeta med webbinnehåll samt kunskap om vad som är bra, användarvänligt och tillgängligt webbinnehåll.
-Mycket goda kunskaper i hur webbpubliceringssystem fungerar (vi har SiteVision och SharePoint).
-Erfarenhet av att skriva, redigera och anpassa texter till olika kanaler.
-Grundläggande kunskap i Adobe-program som Photoshop och InDesign.
-Du ska kunna arbeta enligt den statliga värdegrunden
-Du ska ha förmåga att föra ut budskap på ett pedagogiskt sätt.
-Ha goda kunskaper i det svenska språket muntligt och skriftligt

Meriterande
-Kunskap om lagstiftning och regelverk kopplat till digital kommunikation samt kunskap om tillgänglighetsanpassning (WCAG 2.0).
-Erfarenhet av att jobba med beställningar av tryckproduktion.
-Erfarenhet av att jobba med sociala medier.

Personliga egenskaper
-Som person är du strukturerad, kreativ och effektiv.
-Du är nyfiken på människor, och trivs med att arbeta i en servicefunktion som innebär mycket interna och externa kontakter.
-Du är noga med detaljer och har ett utvecklat helhetstänk.
-Du är en utåtriktad, engagerad och positiv som vill bidra med egna idéer för att vi fortsatt ska hålla en god kvalité i vår kommunikation och i våra olika kanaler.
-Du är drivande, självständig och tar ansvar för ditt arbete.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och referenser. Säkerhetsprövning kan komma att göras.

ÖVRIGT
Länsstyrelsen arbetar för att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och för att ge alla lika möjligheter. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning.

Vi kan erbjuda medflyttarservice via rekryteringslots Dalarna.

Kontaktpersoner på detta företaget

funktionssamordnare Per Johansson
010-225 03 41
platsansvarig Idrekontoret John Halvarsson
010-225 03 35
Lotta Larson, Kommunikationschef
010-225 02 04
Länsantikvarie Fredrik Sandberg
010-225 04 60
Funktionssamordnare Ann-Louise Haglund
010-22 50 284
enhetschef Per-Erik Sandberg
010-225 03 02
Funktionssamordnare Veronica Moraeus
010-22 50 481
funktionssamordnare Anna Myrtin
010-225 02 88
enhetschef Lars-Håkan Jönsson
010-22 50 443
Kajsa Sjösvärd
010-22 50 461

Sammanfattning

Besöksadress

Åsgatan 38 79184 FALUN
None

Postadress

Åsgatan 38
FALUN, 79184

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

25 november 2024