Vi söker två medarbetare till Helpdesk

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingens IT-avdelning ska på uppdrag tillhandahålla kvalificerade produkter och tjänster inom IT-området, med rätt kvalitet så att dessa ger ett effektivt stöd i Arbetsförmedlingens verksamhet. Tjänster som erbjuds av IT-avdelningen är all typ av hårdvara, systemutveckling, kommunikation och helpdesk. I det rikstäckande nätverket finns idag drygt 12000 PC, därutöver personliga- och nätanslutna skrivare. Vi arbetar i Windowsmiljö. På avdelningen utvecklas idag system för verksamheten inom arbetsförmedlingen. Inom Arbetsförmedlingens IT-avdelning arbetar drygt 200 personer. Enheten Helpdesk består av 3 sektioner; Skövde och Härnösand som supportrar anställda internt inom myndigheten och Östersund som främst ger support till myndighetens externa kunder. Till Helpdesk i Östersund söker vi nu två medarbetare för support till Arbetsförmedlingens hemsida med kringliggande tjänster och applikationer. Arbetsuppgifter Du ingår i[ett helpdeskteam och svarar per telefon/mail gentemot användare av Arbetsförmelingens hemsida som till exempel; kompletterande aktörer, arbetsgivare och arbetssökande. Våra öppettider är f n mellan 07:00 och 18:00 vardagar, detta innebär att dina arbetstider kommer att variera under veckorna. I vår first-line kommer dina arbetsuppgifter bl a att bestå av att ta emot och registrera frågor i ärendehanteringssystemet ARS samt lösa problemställningar enligt beslutad arbetsrutin. Kvalifikationer Du som söker bör ha någon form av IT utbildning på gymnasie eller högskolenivå eller motsvarande kunskaper som du förvärvat på annat sätt. Vi ser även gärna att du har en praktisk bakgrund inom IT eller teknikområdet. Arbetet kräver att du har[minst några års[erfarenhet av arbete från supportverksamhet. Det krävs att du har god förmåga att kunna arbeta tillsammans med andra på ett lyhört och smidigt sätt och att du tycker om att arbeta i team. Du har ett stort intresse för IT och god allmän datakunskap. Du skall vara en serviceinriktad problemlösare, god lyssnare, samt tycka det är roligt med kundkontakter. Viktigt är att du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Meriterande är om du har god kännedom om Arbetsförmedlingen och tidigare har arbetat med system baserade på Remedy plattformen. Du bör ha förmåga att anpassa dig och vara flexibel till nya omständigheter, efter direktiv som förändras. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Tillsvidare, provanställning om 6 måpnader tillämpas. Heltid. Ansökan Du är välkommen med din ansökan senast 22 mars 2010. Ansök genom att godkänna villkoren nedan samt bifoga personligt brev och CV.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 15 mars 2010
  • Ansök senast: 22 mars 2010

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024

28 november 2024