Vi söker två Revenue Managers till Stena Line On board services

Arbetsbeskrivning

Stena Line On board services är ett helägt dotterbolag till Stena Line Scandinavia AB, som är ett internationellt transport- och reseserviceföretag och ett av världens största färjerederier. Linjenätet är det mest heltäckande i Europa och omfattar ett stort antal strategiskt belägna färjelinjer i Skandinavien, runt Storbritannien och till Baltikum. Antalet anställda uppgår till cirka 6 000 där en majoritet arbetar med service och försäljning. Årligen transporterar Stena Line över 14 miljoner passagerare, cirka 3 miljoner bilar och drygt 1,5 miljoner fraktenheter. Läs mer på www.stenaline.com

Stena Line On board Services uppdrag är att fungera som inköpsbolag för Stena Lines ombordserviceverksamhet samt att driva och utveckla gemensamma koncept för våra 38 fartyg runt om on i Europa.

Just nu söker vi två Revenue Managers, varav en är tänkt att ha ett övergripande ansvar för området. Syftet med rollen är att optimera prissättning gentemot våra kunder samt maximera vinsten inom Stena Lines ombordserviceverksamhet . Verksamhet omsätter ca 2,2 miljarder, främst inom retail och food där företaget tillhandahåller ungefär 5000 produkter.  

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
-      Kommersiell prissättning
-      Maximera omsättning och bruttovinst.
-      Analys av marknaden och konkurrenssituationen
-      Nära samarbete med produktchefer, företagets moms- och skatteexperter samt ansvariga för data maintanance. Jobbet innebär även ett nära samarbete med chefer ombord våra fartyg samt revenue managers inom våra Rese- och Fraktorganisationer

Vem är du?
Du ser siffror och statistik som ett spännande verktyg för taktiska lösningar. Du är analytisk och vet hur du spelar dina kort för att uppnå maximal vinst. Du är initiativrik och vågar fatta snabba beslut. Du är prestigelös och trivs i en arbetsmiljö som präglas av samarbete och lyhördhet.

Du har några års tidigare erfarenhet från ekonomiområdet och kunskap om optimering/revenue mangement. Du har dessutom erfarenhet av att jobba med prissättning inom retail eller restaurang, gärna inom en större kedja. Vi förutsätter att du har goda kunskaper om prissättning, priselasticitet, säljmix och marginaler. Du har även god förståelse för kund beteende.

Ledarerfarenhet är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Tjänsten kräver att du har en eftergymnasial ekonomisk utbildning samt goda kunskaper i engelska och i Office paketet.

Tjänstens omfattning och placering
Du kommer att rapportera till VD för StenaLine Onboard Services.  Tjänsten är en tillsvidareanställning som omfattar heltid och är placerad i Malmö. I tjänsten ingår resor. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan
Du är välkommen med din ansökan senast den 2 april. Vi tar ej emot ansökningar via e-post eller brev.

För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta VD Per Ola Jönnerheim, tfn 070 485 89 74. För frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR Partner Karin Gelkén, tfn 031-85 87 51.

Kontaktpersoner på detta företaget

UlfRöbel, Restaurangservicechef
031-360 17 40

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stena Line Göteborg
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 17 mars 2014

Besöksadress

Galoppgatan 4, Malmö
None

Postadress

None
Göteborg, 40519

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024