OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Servicecenter är kommunens ansikte utåt. Vi är åtta samhällsvägledare som jobbar på Servicecenter och nu söker vi två nya medarbetare.
Servicecenter kännetecknas av hög tillgänglighet, professionellt bemötande och bred kompetens. Här får medborgarna snabbt och enkelt personlig hjälp med sina ärenden.
Tyresöborna vänder sig till Servicecenter för att få information och vägledning, för att ställa frågor, lämna synpunkter och klagomål, be om råd och mycket annat som gäller kommunen. Samhällsvägledarna svarar på frågor via telefon och e-post samt tar emot besök i Servicecenter. Men viktigt är också att stödja och underlätta arbetet för våra förvaltningar. Läs mer om Tyresö Servicecenter:
www.tyreso.se/servicecenter
Om arbetet
Som samhällsvägledare svarar du på medborgarnas frågor genom att söka och ge information och administrera ärenden som gäller kommunens olika verksamheter, allt från omsorgsfrågor till VA och renhållning, via telefon, e-post, e-tjänster och personliga besök. Som samhällsvägledare arbetar du även med utredningar som till exempel färdtjänst, fastställa faderskap och föräldraskap, handlägger parkeringstillstånd. I arbetet ingår att föra en god och konstruktiv dialog med handläggarna inom förvaltningarna för en fortsatt utveckling av servicen.
En del av arbetstiden förekommer i kommunhusets reception. Arbetet är schemalagt.
Kvalifikationer och personliga egenskaper
Du är lyhörd med god förmåga att informera och vägleda. Du har stort intresse av att ge service och trivs med att skapa en positiv dialog med Tyresöborna.
Du är stabil och trygg i dig själv, är flexibel och problemlösande och har förmåga att kommunicera tydligt. Du har förmåga att prioritera arbetsuppgifter utifrån behov.
Du ska trivas med att arbeta i grupp i en öppen miljö. Du har lätt för att söka kunskap och för att samarbeta med andra inom kommunens verksamheter.
Du har akademisk utbildning eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har kännedom om offentlig verksamhet, tidigare erfarenheter att ge service, information, vägledning och administration. Du har goda datakunskaper och uttrycker dig väl i tal och skrift. Språkkunskap mer än svenska och engelska är en merit.
I urvalet läggs stor vikt vid personliga egenskaper.
Övrigt meriterande:
- Erfarenhet inom teknisk förvaltning och bygglovsrådgivning
- Tidigare erfarenhet inom socialt arbete är meriterande.
Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. tillträde efter överenskommelse. Månadslön.
Kontaktpersoner:
Thomas Halvarsson, Chef för servicecenter
thomas.halvarsson@tyreso.se tel. 08-578 292 06
Fackliga kontaktpersoner nås via kommunens växel, 08 5782 9100
Ansökan:
Välkommen med din ansökan senast 2016-09-29.
När du söker jobb hos oss i Tyresö kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all form hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Tyresö kommun är nära. Nära storstad, natur, skärgård och medborgarna. Endast 15 minuter från Gullmarsplan finns denna arbetsplats som präglas av ett stort engagemang och samarbetsvilja. Du som uppskattar att göra skillnad i människors vardag har stora möjligheter att trivas här.
Utvecklingstakten är hög och kommunen har en stark ambition att uppnå den vision som finns i kommunplanen om att bli den mest attraktiva kommunen i Stockholmsregionen.