OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.
Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.
Sektor vård och omsorg har ca 1500 medarbetare och ansvarar för insatser till äldre och funktionshindrade. Verksamheten styrs i huvudsak utifrån Socialtjänstlagen (SoL), Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Hälso- och sjukvårdslagen (HSL).
Vår målsättning är att erbjuda stöd på rätt nivå utifrån individens behov och önskan och vi arbetar sedan många år utifrån ett aktiverande och stödjande förhållningssätt. Vi arbetar i team med olika professioner för att uppnå ett samordnat stöd till individen.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som medarbetare inom Bemanningsenheten innebär en stor variation, både när det gäller arbetsplats och arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta både inom avdelningen för äldreomsorg (hemtjänst, äldreboende) och inom avdelningen för funktionsnedsättning (gruppbostad, personlig assistans).
Din roll innebär att ersätta annan medarbetare vid frånvaro och arbetets innehåll beror på vart du för dagen har din placering.
Arbetstiden är förlagd enligt schema med tjänstgöring varannan helg, sovande jour ingår.
KVALIFIKATIONER
Att du har godkänd gymnasieutbildning från vård- och omsorgsprogrammet eller motsvarande är ett krav och erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Vi ser gärna att du utbildning och/eller erfarenhet från arbete enligt individens behov i centrum, IBIC.
Du är en ansvarstagande och serviceinriktad person som sätter individens behov i centrum. Vi tror att vi bygger en bättre verksamhet genom samarbete och utveckling tillsammans med andra. Vi förutsätter att du har lätt för att skapa relationer och att du har ett respektfullt bemötande.
Vi vill att du kan kommunicera muntligt och skriftligt på svenska då arbetet omfattar många kontaktytor och dokumentation. Då Skövde kommun är finskt förvaltningsområde meriterar vi också kunskap inom det finska språket. Vi förutsätter att du har datorvana och gärna erfarenhet av social dokumentation.
För att kunna arbeta inom sektorns alla verksamheter ställer vi krav på att du kan cykla samt har körkort och tillgång till egen bil.
Arbetet ställer höga krav på flexibilitet och vi lägger stor vikt vid vem du är som person.
Vid anställning ska utdrag från polisens belastningsregister )Blankett 442,9) kunna uppvisas. Utdraget skall lämnas oöppnat till rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden för en fullständig ansökan tills att utdraget är dig tillhanda är ca 2 veckor.
Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.
ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Helen Nordqvist
0500-498914
Enhetschef Åsa Bergström
0500-498332
Enhetschef Vivi-Anne Hultberg Alt
0500-498952
Enhetschef Susanne Österberg
0500-497976
Avdelningschef funktionsnedsättning Ann-Sofie Söderberg
0500-49 83 92
Enhetschef Malin Eriksson
0500-498441
Vik Enhetschef (från v30) Carola Löfgren
0500-497969
Avdelningschef funktionshinder Ann-Sofie Söderberg
0500-49 83 92
Enhetschef Pernilla Wäringer
0500-497972
Enhetschef Emma Ohlson
0500-498973