OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort engagemang för äldreomsorg och drivs av att göra skillnad? Vill du vara med och skapa den bästa äldreomsorgen för Skövde kommun? Då kanske det är dig vi söker! Nu söker vi flera undersköterskor till hemtjänsten i Stöpen.
Som undersköterska i Skövde kommun blir du en del av sektor vård och omsorg. Vi erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet ska kännetecknas av ett gemensamt förhållningssätt som grundar sig i trygghet, ansvar och respektfullt bemötande. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd.
Med ett jobb inom Skövde kommun får du möjlighet att påverka, må bra på jobbet och göra karriär. Tillsammans tar vi Skövde framåt!
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet utförs i våra brukares hemmiljö. Du är en stor och viktig del i våra brukares välbefinnande och vårt arbete grundar sig i våra ledord trygghet, ansvar och respektfullt bemötande. Du arbetar omsorgsfullt och professionellt i samarbete med övriga i arbetslaget och i nära kontakt med våra brukare. Det innebär även att arbeta för god samverkan med andra yrkesgrupper och anhöriga.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Tillgodose brukarnas individuella behov av omsorg, omvårdnad och service
• Genomföra delegerade sjukvårdsinsatser som sker enligt hälso- och sjukvårdslagen
• Socialt stöd
• Ledsagning
• Serviceinsatser exempelvis förbereda måltider, disk, tvätt, städ och inköp
• Dokumentation i Procapita enligt hälso- och sjukvårdslagen, socialtjänstlagen samt nationella kvalitetsregister
Vi söker nu fyra nya medarbetare. Tjänsterna är två tillsvidareanställningar samt två vikariat, med möjlighet till förlängning.
KVALIFIKATIONER
Att du har godkänd gymnasieutbildning från vård- och omsorgsprogrammet eller motsvarande är ett krav och erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Vi ser gärna att du har utbildning och/eller erfarenhet från arbete enligt Individens behov i centrum, IBIC.
Du är en ansvarstagande och serviceinriktad person som sätter individens behov i centrum. Du är bra på att samarbeta med kollegor, brukare, anhöriga och andra samarbetspartners både inom och utom den egna organisationen. Vi tror att vi bygger en bättre verksamhet genom samarbete och utveckling tillsammans med andra. Vi förutsätter att du har lätt för att skapa relationer och att du har ett respektfullt bemötande.
En förutsättning för att du ska kunna jobba hos oss är att du har körkort B för manuellt växlad bil.
Vi vill att du kan kommunicera muntligt och skriftligt på svenska då arbetet omfattar många kontaktytor och dokumentation. Vi förutsätter att du har datorvana och gärna erfarenhet av social dokumentation.
Vid anställning ska utdrag från polisens belastningsregister (Blankett 442.9) kunna uppvisas. Utdraget skall lämnas oöppnat till rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden för en fullständig ansökan tills att utdraget är dig tillhanda är ca 2 veckor.
ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Åsa Warnemark
0500-49 82 94
Enhetschef Andreas Liedholm
0500-498476
Enhetschef Ingela Norelius
0500-498746
Enhetschef Anna Tapper Andersson
0500-498427
Enhetschef Leonard Bjaaland
0500-49 84 63
Enhetschef Anki Lövgren
0500-49 83 48
Enhetschef Kristian Solli
0500-49 84 21
Avdelningschef, äldreomsorg Jonas Engelbrektsson
0500-498299
Enhetschef Anna Ekberg
0500-498221
Enhetschef Susanne Fläring
0500-498685