Vi söker Undersköterskor till Vik hemtjänst, Vård och omsorg

Vi söker Undersköterskor till Vik hemtjänst, Vård och omsorg

Arbetsbeskrivning

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss!


Här i västra Värmland, bland vidsträckta sjöar och grönskande skogar, finns en stark glöd som sprider värme och lyser upp. Glöden är vår vision och ledstjärna.


I Arvika kommunkoncern jobbar idag cirka 2 700 kompetenta medarbetare. Välkommen du också!




Är du en person som drivs av att arbeta med varierande arbetsuppgifter, göra skillnad för andra och finner lösningar i vardagen? 

Som medarbetare inom Arvika kommuns vård och omsorg får du meningsfulla arbetsuppgifter och möjlighet till att utvecklas.

Tillsammans med engagerade kollegor och närvarande chefer har du det viktiga uppdraget att hjälpa Arvikabor i behov av stöd och omsorg. På vår arbetsplats stöttar vi varandra och här möts alla med värme och respekt.

Vi tror att vi även med enkla medel kan göra skillnad i brukares vardag och för varandras arbetsmiljö. Våra medarbetare är proffs på detta, de gör det med stort engagemang varje dag, året runt!

Inom Vård och omsorg pågår det positiva projekt såsom exempelvis höjd grundbemanning och friskvårdsinsatser. Vi arbetar även med att förtydliga undersköterskans arbetsroll så att arbetsuppgifterna motsvarar både kompetens och utbildning samt att införa fast omsorgskontakt med kompetensen undersköterska. 

Låter det intressant? Läs mer om de lediga tjänsterna nedan och ansök senast 2024-02-18!

Beskrivning
Vi söker nu undersköterskor till Vik hemtjänst, en arbetsgrupp med mycket skratt!

Vik hemtjänst är en centralt belägen hemtjänstgrupp som utgår med leasingbilar ifrån fina moderna lokaler i NEKTAB-huset längst väg 175. Arbetsgruppen kännetecknas av positivitet och omtänksamhet där alla inkluderas i det viktiga uppdraget vi har för vår brukare. Friskvård tycker vi är viktigt för att vi ska hålla ett helt arbetsliv. Det pågår därför nu ett projekt med träning 90 min per vecka utlagt i schema samt att vi har en massagestol där man kan relaxa när tid finns. Vi har tagit bort delade turer i schemat och på en heltid har man en extra ledig dag på 4 veckor.

Alla våra nya medarbetare får en introduktionsutbildning på vårt nystartade kompetenscentrum.

I arbetet finns möjlighet för dig att få en ombudsroll, vilket innebär att du har ett särskilt ansvar för ett område som vi gemensamt kommer fram till utifrån din kunskap och dina intressen.

Tjänsterna är tillsvidareanställningar eller vikariat på heltid/deltid, arbetstiden är förlagd enligt schema dag/kväll/helg. Tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår det att utföra medicinsk sjukvård och rehabiliterande insatser på delegation av legitimerad personal. Arbetet styrs av socialtjänstlagen (SOL) och hälso- och sjukvårdslagen (HSL) vilket innebär att du dokumenterar, upprättar genomförandeplaner, skriver avvikelserapporter etc. Du arbetar efter Nationella värdegrunden och vård- och omsorgs värdighetsgarantier.

Som undersköterska och omvårdnadspersonal medverkar du till att ge brukarna en meningsfull vardag, att de får en omsorg med god kvalitet så att de känner trygghet. Du arbetar självständigt och professionellt i omvårdnaden.

Du planerar och organiserar arbetet i samråd med enhetschef och kollegor. Du medverkar till en god kommunikation och nära samarbete med våra brukare, deras närstående, kollegor, andra yrkesgrupper och ledning. Arbetsuppgifterna utförs enligt fastställd delegation samt efter beslut av enhetschef.

Kvalifikationer
Utbildad undersköterska motsvarande gymnasiekompetens är meriterande likaså vidareutbildning gällande beteendemässiga och psykiska symtom vid demens (BPSD).

B-körkort är ett krav.

Som person är du flexibel, kommunikativ, självgående och intresserad av att lära nytt. Du har god samarbetsförmåga och är initiativtagande.  Dina personliga egenskaper och kompetenser blir en del av det som skapar helheten i vårt team och vi lägger stor vikt vid båda i matchningen. 

Välkommen med din ansökan, urval sker löpande, ansök senast 2024-02-18

Övrigt


Arvika kommunkoncern samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Björn
0570-814 66
Anne-Lie Nilsson
0570-817 42
Anne-Louise Andersson
0570-828 53
Ellinor Brolund
0570-815 67
Enhetschef Duck Risberg Brolin
0570-828 84
Enhetschef Maria Sjövall
0570-828 80
Kommunal
0570-817 41
Kommunal
0570-817 41, 0570-135 25
Assistent Ingegerd Mellerdal
0570-727805
Avdelningschef Maria Björn
0570-814 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arvika kommun, Vård och omsorg
  • 4 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 januari 2024
  • Ansök senast: 18 februari 2024

Besöksadress

67181
None

Postadress

personalfunktionen
Arvika, 67181

Liknande jobb


Undersköterska

14 november 2024

Boendestödjare sökes, fast tjänst start omgående

Boendestödjare sökes, fast tjänst start omgående

14 november 2024

14 november 2024