OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 300 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge och Baltikum. I gruppen ingår försäljningsbolagen ICA Sverige, ICA Norge och Rimi Baltic. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Enligt aktieägaravtal har Royal Ahold och Hakon Invest ett gemensamt bestämmande inflytande i ICA AB. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se Efficiency and Development etablerades under 2005 som nordisk utvecklingsorganisation inom Shared Services Nordic på Ekonomiavdelningen. Vi ansvarar för genomförandet av allt utvecklingsarbete inom ICAs Shared Services-organisation. I ansvaret ingår också att se till att våra processer, rutiner och arbetsflöden samt stödsystem utvecklas i takt med förändrade behov. Exempel på sådana stödsystem är ekonomisystem, budgetsystem och Information Warehouse. Arbetsuppgifter: Du arbetar i projekt eller uppdrag som normalt sett är inriktade på administrativ utveckling/effektivisering inom Shared Services Nordic-organisationen eller övriga delar av ekonomifunktionen. Det kan också innebära arbete i utvecklingsprojekt som drivs inom andra verksamhetsområden där det finns administrativa utmaningar att hantera. Till största delen handlar arbetet om att utveckla och införa nya eller förändrade arbetsrutiner med eller utan nytt systemstöd. I arbetet kan det förutom rutiner och systemstöd även ingå att leverera rutinbeskrivningar och utbildningar till slutanvändarna i verksamheten. I din roll som uppdragsledare är Du ofta den person som koordinerar och fungerar som en brygga mellan verksamheten och IT i våra gemensamma projekt. Din profil: Du bör ha civilekonomexamen eller motsvarande, helst med inriktning på redovisning. Vi värdesätter tidigare erfarenhet av administrativ utveckling och implementering av ekonomisystem eller andra typer av administrativa verktyg. Du måste kunna fungera och få saker gjorda såväl i strukturerade som i ostrukturerade situationer och hantera att arbeta mot deadlines i pressade projekt. Stresstålighet är viktigt. Då en viktig roll för dig som uppdragsledare är att kommunicera med andra såväl inom uppdraget som i linjen är det viktigt att du har god förmåga att uttrycka dig, både i skrift och tal. En tydlig och enkel kommunikation tillsammans med god struktureringsförmåga är viktigt. Beroende på din kompetens och behoven i resp projekt kan din roll innehålla krav på att leda andra, tex som projektledare. Eftersom vi jobbar i en nordisk organisation bör du räkna med resor till Norge, liksom inom Sverige. Inom ICA-koncernen tillämpas drogtestning isamband med rekryteringsförfarandet.