Vi söker upphandlare

Vi söker upphandlare

Arbetsbeskrivning

Arbetsplatsbeskrivning
Avdelningen för verksamhetsstöd har i uppdrag att erbjuda Länsstyrelsens kärnverksamheter ett kvalificerat konsultativt stöd och service inom områdena styrning och uppföljning, verksamhetsutveckling, organisations- och personalfrågor, ledarskapsfrågor, kommunikation, ekonomi, upphandling samt logistik- och lokalfrågor. Avdelningen består av fyra enheter (enheten för ekonomi och upphandling, enheten för kommunikation, enheten för personalfrågor samt enheten för verksamhetsutveckling och service).

Enheten för ekonomi och upphandling har som uppdrag att erbjuda hela organisationen ett professionellt och effektivt stöd inom ekonomi- och upphandlingsområdet. Enheten för ekonomi och upphandling har i dag 18 medarbetare, varav fyra upphandlare och en inköpskoordinator.

Dina arbetsuppgifter
Rollen innebär sedvanliga arbetsuppgifter som upphandlare där du ansvarar för processen, från behov till färdigt avtal inom hela Länsstyrelsens verksamhet. I allt arbete är det affärsmässiga perspektivet lika viktigt som det formella. Alltid med kunden i fokus. Du kommer att självständigt ansvara för ett eller flera upphandlingsområden där även rådgivning och utbildning till verksamheten ingår. Du kommer arbeta med flera upphandlingsprocesser parallellt.

Eftersom vi är en liten arbetsgrupp bör du vara beredd på att utföra arbetsuppgifter inom gruppens hela arbetsområde, upphandlingar, inköp, avrop och e-beställningar. Du förväntas att delta kontinuerligt i utvecklings- och förbättringsarbete. Länsstyrelsen i Stockholm medverkar vidare aktivt i det länsstyrelsegemensamma utvecklingsarbetet på nationell nivå.

Kvalifikationer
Du ska ha

• relevant utbildning på akademisk nivå
• erfarenhet av att arbeta med inköp och upphandling i offentlig verksamhet
• kunskaper om hur relevant lagstiftning tillämpas i praktiken
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• helhetssyn och god förmåga att skapa och förvalta goda relationer

Det är meriterande om du har

• juridisk utbildning på akademisk nivå
• arbetat som konsult internt eller externt
• erfarenhet av att arbeta med TendSign eller liknande systemstöd
• erfarenhet av Proceedo eller liknande system för elektronisk beställning

Du ska

• vara engagerad samt utvecklings- och lösningsorienterad
• vara serviceinriktad och ge kvalificerat konsultativt stöd till ledning och medarbetare i frågor rörande upphandling
• kunna driva arbetet framåt utifrån verksamhetens behov
• vara strukturerad och noggrann, arbeta självständigt och kunna växla mellan olika arbetsuppgifter och svårighetsgrad

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Länsstyrelsen verkar för en hållbar och inkluderande arbetsmiljö. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.

Övrigt
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Anställningsvillkor
Anställningsform: tillsvidare, provanställning kommer att tillämpas
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Diarienummer: 112-33545-2020
Sista ansökningsdag: 2020-08-23

Ansökningsförfarande
Var noggrann när du besvarar de frågor som du får när du skickar in din ansökan då de kommer ligga till grund för det första urvalet vi gör. Tänk även på att i ditt CV och personliga brev lyfta fram dina erfarenheter och kompetenser som efterfrågas i annonsen då din ansökan bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.

Ansök genom att klicka på knappen längst ner på sidan. Välkommen med din ansökan!

Intervjuer planeras att genomföras under veckorna 35 och 36

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.

För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund och Länsstyrelsens värdegrund Ansvar, respekt, balans och engagemang som vägleder oss i arbetet och beskriver vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Lundgren Axell, Enhetschef
072-7154705
Elin Gradeén, ST
08-7854495
Curt-Åke Karlson, SACO
08-7854019
Birgitta Brehmer, Enhetschef
08-7855017
Therese Jernberg, Huvudregistrator
08-785 41 67
Åke Lente, ST
08-785 44 50
Susanne  Mellberg, SACO
08-785 44 37
Lisa Lundeberg,
08-452 33 67
Åsa Ryding, Avdelningschef
070-920 65 94
Susanna Grege, SACO
010-223 13 36

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen i Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juli 2020
  • Ansök senast: 23 augusti 2020

Besöksadress

Box 22067
None

Postadress

Hantverkargatan 29
Stockholm, 11221

Liknande jobb


29 november 2024

29 november 2024

Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

28 november 2024

27 november 2024