OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Socialförvaltningen svarar för vissa kommunövergripande verksamheter inom socialtjänsten, som av ekonomiska, kompetensmässiga och praktiska skäl organiseras centralt i staden.
Arbetsplatsbeskrivning
Enheten Upphandling, juridik och föreningsstöd ligger under administrativa avdelningen och ansvarar för rådgivning och genomförande av upphandlingar på uppdrag av egna driftverksamheter, stadsdelsnämnderna, facknämnderna samt kommunfullmäktige. Enheten arbetar även med juridisk rådgivning, avtalsvård, föreningsbidrag och idéburet offentligt partnerskap (IOP). Enheten håller på att etablera ett arbetssätt med aktivt och löpande utveckling av arbetsmetoder, uppföljning och utvärdering av resultaten.
Vi söker nu två utvecklingsorienterade upphandlare. Tjänsterna är tillsvidareanställningar med start enligt överenskommelse.
Arbetsbeskrivning
Som upphandlare arbetar du självständigt med förvaltningens övergripande upphandlingsarbete, är rådgivande vid upphandlingar samt deltar i utveckling av rutiner och arbetssätt inom enheten. Du kommer självständigt att genomföra upphandlingar kopplade främst till socialtjänst, ansvara för hela upphandlingsprocessen och säkra att upphandlingarna sker i enlighet med gällande lagstiftning och stadens riktlinjer. Deltagande i nätverk internt inom staden och dialogmöten med externa leverantörer förekommer också samt utvärdering och uppföljning av ingångna avtal.
Du kan även komma att arbeta mot frivillig sektorn, med avtalsuppföljning och IOP.
Kvalifikationer
Vi vill att du som söker har:
- högskoleutbildning med relevant inriktning inom exempelvis juridik, ekonomi eller annan samhällsvetenskaplig eller beteendevetenskaplig utbildning, alternativ kunskap förvärvad på annat sätt som vi bedömer som likvärdig.
- Minst två års erfarenhet av administrativ arbetslivserfarenhet som vi bedömer som relevant för tjänsten.
Det är meriterande om du har:
- erfarenhet av juridiskt arbete
- erfarenhet av arbete inom sociala verksamheter i en ledande eller administrativ roll
- erfarenhet eller kunskap om socialtjänstlagen, lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade, LOU eller LOV
- erfarenhet av att själv genomföra upphandlingar.
Som person är du självgående och kan driva dina processer framåt vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Samtidigt är du bra på att samarbete tillsammans med andra. Vidare är du tydlig i din kommunikation och har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt. Du är flexibel i ditt sätt att arbeta och har en positiv inställning till nya idéer och förslag. Du kommer gärna själv med nya idéer för att förenkla och förbättra arbetssätt och metoder.
Vi lägger stort vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.
Övrigt
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare:
http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad/
https://www.linkedin.com/company/stockholms-stad
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ingrid Klaus, Personalchef
08-508 25 078
Anna Nordahl, HR-konsult
08-508 11 734
Eva-Lotta Elmér, Enhetschef
08-508 25 187
Nozha Amezeane, HR-konsult
08-508 11 716
Marie Ahlman, PA-konsult
08-508 25 161
Eva-Lotta Elmér
08-508 25 187
Linda Gustavsson
08-508 11 740
Linda Gustavsson, HR-konsult
08-508 11 740