VI SÖKER UTVECKLINGSDRIVEN KOLLEGA TILL RAMBOS KUNDSERVICE!

VI SÖKER UTVECKLINGSDRIVEN KOLLEGA TILL RAMBOS KUNDSERVICE!

Arbetsbeskrivning

Vi söker en utvecklingsdriven kundservicemedarbetare som får energi av mötet med människor och som gärna tar stöd av digitaliseringens möjligheter för att förenkla och förbättra kunders vardag.
Rambos kundservice hjälper både privatpersoner och företag med frågor och ärenden inom renhållning, återvinning och miljö.
Du är ofta kundens första kontakt och är därmed en nyckelperson i att underlätta vardagen och skapa en bra upplevelse för kunden. Kundservice är ett team på fyra personer och möter Rambos kunder främst genom telefon, mejl och chatt.
Låter det här som ett jobb där du både vill utvecklas och utveckla? Då tycker jag att du ska söka redan idag! /Elisabeth Bargel, Kommunikationschef Rambo – kundservice, kommunikation, IT & digitalisering
Om arbetsplatsen
Varje dag underlättar Rambo vardagen för över 45 000 hushåll, verksamheter och företag i våra fyra ägarkommuner. Rambo AB är ett kommunägt miljö företag i mellersta Bohuslän inom återvinning och avfallshantering med hushålls- och företagskunder. Rambos uppdrag är att tillgodose ägarkommunernas och dess invånares behov av en ekonomiskt och miljömässigt långsiktigt hållbar resurshushållning och avfallshantering. Vi står för närhet, enkelhet och förtroende. Rambo ägs av Lysekil, Munkedal, Sotenäs och Tanums kommuner och har ca 90 anställda. Mer om Rambos verksamhet finner du på rambo.se
Din vardag
Arbetsuppgifterna är av skiftande svårighetsgrad, vilket betyder att du kan förvänta dig att arbeta både med komplexa utmaningar och med enklare rutinärenden. Det är viktigt att du trivs med telefonen och datorn som arbetsverktyg och kan navigera snabbt emellan.
I arbetsuppgifterna ingår bl.a. beställningar, att hantera felanmälningar, handlägga ärenden samt olika abonnemangsfrågor. Du kommer också fördjupa dig inom vårt verksamhetssystem EDP Future där du sedan kan exempelvis ta emot och registrera supportärenden, göra felsökningar och utsökningar, lägga upp tjänster och produkter, skapa lathundar och mallar för kommunikationsmaterial m.m.
Vem är du?
För att trivas i rollen och leva upp till förväntningarna är det viktigt att du:
har arbetslivserfarenhet och/eller utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten, gärna inom service
kan tala och skriva flytande svenska samt har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
har goda kunskaper i engelska
är van att arbeta digitalt och lär dig lätt och gärna nya IT-system
har kunskap i och erfarenhet av någon typ av verksamhetssystemet, inom Rambo arbetar vi med EDP Future
har en naturlig fallenhet för trevligt bemötande med både kunder och kollegor
kan sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter
har en förmåga att hantera olika individer och situationer
arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och delar din kunskap med kollegor
vill lära dig om Rambos hela verksamhet och aktuella branschfrågor

Som person är du utvecklingsdriven, noggrann, ansvarstagande och har lätt för att skapa bra relationer och förtroende. Du har ett prestigelöst sätt och tycker om en varierande vardag. Du har lätt att kommunicera på ett sätt som ”alla” förstår och du tycker om att samarbeta och göra det lätt för andra att göra rätt!
Vi arbetar aktivt med att utveckla och förbättra våra arbetssätt så vi välkomnar ett förändringsorienterat förhållningssätt där du tar egna initiativ till ny kunskap. Vi ser gärna att du kommer med idéer och har ett nytänkande som du kan omsätta i praktiken och leda till resultat. Människor runt omkring upplever dig som en ”doer”.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill komma i kontakt med dig som tycker om att ge service till andra tillsammans med din vilja till utveckling.
Passar vi dig?
Läs ut Rambo AB och du får Regional avfallsanläggning i mellersta Bohuslän Aktiebolag. Det säger en del om vår verksamhet, medan vår vision säger allt: Det finns inga sopor! Tillsammans skapar vi resurser för framtidens generationer. Vi vill att det ska vara lätt för våra kunder att göra rätt i vardagen och med kunskap och rådgivning tror vi att alla kan vara miljöhjältar. På Rambo samlas olika kompetenser inom insamling, anläggning, kundservice och huvudkontor. Vår värdegrund förenar oss och fungerar vägledande i det dagliga arbetet. Genom att agera på ett sätt som visar att Rambo står för förtroende, enkelhet och närhet förstår kunderna vilka vi är.
Hos oss får du
ett roligt och omväxlande arbete i en engagerad och positiv arbetsgrupp
arbeta operativt i en nyckelfunktion och därmed skapa synliga resultat
möjlighet att påverka Rambos digitala utveckling
en god arbetsmiljö och arbetsplats i centrala Lysekil med en fantastisk utsikt över Gullmarsfjorden

Praktiskt om tjänsten
Tjänsten är på heltid med fast lön, arbetstid är måndag-fredag kl. 08.00-17.00. Tillträdesdatum är så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid. Anställningsform är tillsvidareanställning där provanställning kan komma att tillämpas.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så ansök gärna redan idag, dock senast 20 september 2021.
Ansökan
Ansök via e-post: personal@rambo.se. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev med din ansökan. Märk ansökan med ”Kundservice”
Kontakt
Har du frågor om tjänsten så kontakta Kommunikationschef Elisabeth Bargel elisabeth.bargel@rambo.se
Facklig företrädare
goteborg@vision.se
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kontor Skogås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 augusti 2021
  • Ansök senast: 20 september 2021

Postadress

Betongvägen 2A Lokal 27
Skogås, 14250

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024