OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gagnefs kommun är Gagnefs kommuns största och mest spännande arbetsgivare! Här finns jobb i 150 olika yrkesgrupper. Tillsammans gör vi skillnad för invånare och besökare i kommunen.
Som medarbetare i Gagnefs kommun delar vi en gemensam värdegrund – det vill säga de grundläggande värderingar och förhållningssätt som gäller. Den genomsyrar vårt dagliga arbete.
https://youtu.be/xrInzj-oJC8
- Jag är här för alla i Gagnefs kommun
- Jag är kommunikativ och möter människor med respekt
- Jag ser utvecklingsmöjligheter, reflekterar och agerar
I Gagnefs kommun arbetar vi för att barn och ungdomar ska må bra och få växa upp under så trygga hemförhållanden som möjligt.
Målet är också att Gagnefs kommun ska vara en bra plats för familjer att bo på. För att nå dit finns bland annat individ- och familjeomsorgen som kan erbjuda dig råd, stöd och hjälp.
Som ett led i detta utökar vi nu barn- och familjeenheten med en socialsekreterare för arbete med utredningar och insatser för barn och familjer. Arbetsgruppen består av en 1:e socialsekreterare som leder och fördelar arbetet, sex socialsekreterare som arbetar med utredning och insats samt två mottagningssekreterare. Gruppen delar enhetschef med vuxengruppen.
Arbetsuppgifter
Som socialsekreterare i barn- och familjegruppen arbetar du huvudsakligen med utredningar av barns, ungdomars och familjers behov av skydd, stöd och hjälp samt beviljar och följer upp insatser för dessa barn och familjer. I ditt arbete ingår att samverka med både interna och externa aktörer kring barnen och familjerna vi möter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen och har gått utbildning i BBIC. Det ses som meriterande om du också har utbildning i Signs of Safety. Du har tidigare arbetat med och har kunskap om myndighetsutövning rörande barnhandläggning inom socialtjänsten.
För dig är barnperspektivet en självklarhet! Du har lätt att bygga relationer med människor samt har ett professionellt bemötande. Eftersom ditt arbete ofta innebär att möta människor i kris och utsatta situationer är det viktigt att ditt bemötande är inkännande och förtroendeingivande. Akuta situationer är vardag vilket innebär att du behöver gilla oförutsägbarhet, klara av att behålla lugnet i pressade situationer och kunna göra sunda ställningstaganden i stunden. Du har dessutom förmåga att planera och strukturera ditt arbete så att tidsramar, lagkrav, kvalitet och rutiner efterlevs samt att du uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska. B-körkort är ett krav.
Villkor
Tillsvidareanställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. För tjänsten krävs att giltigt utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister uppvisas. Intervjuer sker löpande.
Vi erbjuder dig
Gagnefs kommun kännetecknas av närhet. Närhet mellan beslut och medarbetare, närhet mellan de olika verksamheterna och närhet till kunderna. Vi vågar påstå att vi är närmare än de flesta till det mesta!
Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare, både för att attrahera nya medarbetare och för tidigare anställda. Som ett led i detta erbjuder vi dig i denna roll bland annat:
- 39 timmars arbetsvecka
- möjlighet till överenskommelse om delvis distansarbete - vi utrustar dig dessutom med ditt digitala hemmakontor
- möjlighet till semesterväxling
- ett generöst flextidsavtal
- en hälsoförsäkring där friskvård och vägledande samtal ingår
Som medarbetare i Gagnefs kommun kommer du att ingå i ett sammanhang där du har nära till både kunder/brukare/medborgare och kollegor. Vi arbetar ständigt med att bredda vår kompetens och vår arbetsmiljö präglas av att vi stöttar, stärker och utvecklar varandra i vår profession. Som en del av Gagnefs kommun tillhör du en arbetsplats med stort fokus på utvecklingsfrågor - för att kunna möta såväl dagens som framtidens utmaningar.
Övrigt
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljning av platsannonser. Vi har i förväg beslutade annonserings och sökvägar. Insända ansökningshandlingar återsändes ej.
Personer med skyddade personuppgifter rekommenderas att skicka ansökan med brevpost till adress; Gagnefs kommun,785 80 Gagnef. I ansökan ska framgå vilken tjänst som söks och en tydlig information om myndighetsbeslut om skyddade personuppgifter. Önskvärt är att Skatteverkets beslut om skyddade personuppgifter följer med ansökan för att ansökan ska kunna skyddas på rätt sätt från början.