OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
***** Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? *****
Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.
Diarienummer ÅM-A 2014/1096
Till Internationella åklagarkammaren i Stockholm söker vi en vice chefsadministratör.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 300 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.
Din viktiga vardag
Du möter en modern och platt organisation, med fokus på det goda ledarskapet, där alla hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du goda möjligheter till utveckling och att skapa balans mellan arbete och fritid.
Som vice chefsadministratör kommer du att under chefsadministratören leda det administrativa arbetet vid kammaren. Arbetet innebär att bereda och handlägga ekonomiadministrativa ärenden, som t.ex. budget och prognoser, samt personaladministrativa ärenden, som bl. a. personalplanering, avtals- och arbetsmiljöfrågor, löne- och personalrapportering. Arbetet innebär också en del diarieföring i våra olika system. Även i övriga administrativa frågor är du ett stöd för kammarchefen. Du ingår i kammarens ledningsgrupp.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom ekonomi- eller personalområdet. Arbetet kräver ett brett administrativt kunnande och det är önskvärt med erfarenhet av både ekonomi- och personaladministration. Gedigen erfarenhet av åklagarväsendets eget system Cåbra är meriterande. Detsamma gäller god förmåga att formulera sig i skrift såväl på svenska som på engelska. Tjänsten innebär vidare att du efter utbildning ska kunna täcka upp och ta ansvar för administration av hanteringen av hemliga tvångsmedel. Det är även ett plus om du har erfarenhet av någon arbetsledande funktion sedan tidigare och har goda kunskaper i Officepaketet.
Vi vill att du ska vara initiativrik, kunna arbeta självständigt och ha en god analytisk förmåga samt planeringsförmåga. Du har lätt för att samarbeta samt har en hög servicekänsla som du har nytta av vid kontakter med allmänheten.
Vi tillämpar provanställning.
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstidens gång.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67