OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.
ÅM-A 2016/1453
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 300 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.
Du möter en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.
Din viktiga vardag – dina arbetsuppgifter
Anställningen är placerad på Göteborgs åklagarkammare. Som vice chefsadministratör kommer du under chefsadministratören leda det administrativa arbetet på åklagarkammaren.
I dina arbetsuppgifter ingår:
att handlägga ekonomiska ärenden såsom fakturahantering och hantera inköp enligt gällande avtal diarieföring och andra administrativa arbetsuppgifter, såsom t.ex. ärendehantering och veckoplanering av åklagarkammarens förhandlingsdagar
Anställningen innebär att du är arbetsgivarrepresentant.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom personalområdet eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig Minst två års erfarenhet av administrativt arbete
Som person ser vi gärna att du:
Är noggrann, strukturerad och har en har en hög arbetskapacitet med förmåga att fatta beslut och prioritera Är ansvarstagande och följer förhållningsregler och rutiner Har förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och göra egna bedömningar Är stabil och har god självkännedom
Har en god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och har ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning
Det är meriterande om du har erfarenhet av personaladministration och system som Palasso och Agresso. Det är även meriterande med erfarenhet av ledarskap. Vi önskar också att du har viljan och förmågan att vara med och bidra till att utveckla vår verksamhet.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader.
Tester förekommer i rekryteringsprocessen.
I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67