OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.
ÅM-A 2018-1509
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 400 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.
Du möter en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.
Din viktiga vardag – dina arbetsuppgifter
Anställningen är placerad på City åklagarkammare i Stockholm. Som vice chefsadministratör kommer du att bistå chefsadministratören med att leda det administrativa arbetet på åklagarkammaren.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
ansvara för sessionsplanering, registratorsbrevlådan och hantering av hemliga tvångsmedel
sköta kommunikationen med tingsrätt och hovrätt
diarieföring och andra administrativa arbetsuppgifter, såsom t.ex. ärendehantering och administration kring jourverksamheten
löne- och personalrapportering samt fakturahantering
viss arbetsledning av den administrativa personalen
Anställningen innebär att du är arbetsgivarrepresentant. Du ingår inte i kammarens ledningsgrupp men arbetar som ett stöd till ledningsgruppen och kan auskulteras i vissa frågor.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Vi söker dig som har:
högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Som person:
har du en god administrativ förmåga och en hög arbetskapacitet med förmåga att fatta beslut
är du ansvarstagande och följer förhållningsregler och rutiner
har du förmåga att arbeta självständigt och göra egna bedömningar
är du stabil och har god självkännedom
har du en god samarbetsförmåga och är serviceinriktad
Det är meriterande om du har erfarenhet av ärendehanteringssystem som Cåbra och Cårall.
Det är även meriterande om du har erfarenhet av personaladministration och system som Palasso och Agresso.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader.
Tester förekommer i rekryteringsprocessen.
I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67